fredag, mars 06, 2009

Raggningsreplik?

Igår for Micke, pappa och Dick till Skellefteå för att se Hockey.
Efter det skulle dom sova i en Svit på Scandic, och kommer hem idag.
Värsta lyxen...
Och snacka om "bra" julklapp till min pappa. Dom skulle bjuda han på hockeyn och hotellet, men regeln var att dom skulle me allihopa...hahahaha
Åkej, få se nu... Mamma; av oss "tjejjer" ska du få en utlandsresa i ett halvår, och vi ska följa med ;-) Lät väl ungefär likvärdigt ?? ;-)

Jag ringde och väckte upp Micke 8 imorse. Mina småttingar steg upp 6, och har gjort det hela det här året (GGGRRRR), så jag hade inget annat för mej ;-)
Micke lät lite "krasslig", men som ni förstår var det självförvållat.
Sjukdomen heter O´Learys. *fliin*

Jag antar att det har kommit ut många nya raggningsrepliker för det manliga könet(och det kvinnliga för den delen); jag kan bara tänka mej en väldigt bra, som säkert funkar på de flesta:
-Tjena! Jag har jobb!
*yeah* "Han" måste vara nåt att satsa på ;-)
Och Gör då det för faan; dom är sällsynta!!

Jag och barnen passade på att hitta på en massa skoj igår.
VI åt mat (vaa??), efterrät: bär och grädde, sen byggde vi lego, sen målade vi med fingerfärger på en trä-skärbräda (aldrig använd alltså!).
Alla 3 fick måla, men alla 3 var inte lika lätt att "trycka" dit. Elvin ville helst knyta ihop handen hela tiden, så jag fick spreta ut fingrarna.
Såhär blev den:


Elvin har blivit jätteduktig på att ligga på magen. Han håller upp och svänger på huvudet som en duktig en ;-) Det finns ju en del att svänga huvudet efter; när syskonen springer omkring och leker :-)

Här ser ni en glimt av det nya "trä-golvet", som är en matta.
Vi trivs himla bra med den; och det är så himla skönt att gå på ett nytt fräscht golv istället för ett nött (väldigt nött) och slitet golv!

Tidigare i veckan skrev "vi" en dikt till morfar på ett blått papper med silverpenna, att han är så duktig och sånt...
Sen tryckte vi dit Kellys och Kevins hand i vitt, som "signatur".
Det är helt galet; Kelly är 1 år och 1 månad äldre än Kevin, men kolla på hand-storlekarna! Kelly har den vänstra och Kevin den högra.

På kvällen fick dom bada, sen såg vi "go-natt sången" på Disneychannel och sen va´re gonatt kockan 19:00.
6:00 är det morron igen. *zznaaaark*
Jag har faktiskt blivit van. När jag fick sovmorron förra helgen, kunde jag näsan inte sova längre än till halv 8-halv 9. Jag fick som "Pula" mej till sömns..
Och det är ju iofs.skönt.
Elvin somnade 9:00 igår, och ville ha mat 5:00 imorse, sen 8:00.
Tusan att han ska va så "seg" på att lära sig vara utan mat hela natten.
Kelly och Kevin började sova HELA 12-timmars-nätter när dom var 12- och 10 veckor. Elvin är väl 18 veckor nu tror jag.
Fast med dom äldre kunde man ödsla tid på att stå och ge dom tutte tills dom sovde några timmar till; alltså avvänjde dom mat på natten. Nu vill man som få tyst på Elvin, så han inte väcker de andra två, för då kan det gå nästan hur som helst !??
Det kanske beror på det...? Jag vet inte.

Idag ska jag å barna kolla på nytt hallgolv (klinkers) till hallen, så att den blir klar nångång.
Sen ska vi på bibblan och låna barnböcker åt barnen, och två böcker åt mej som har kommit.
Efter det har väl förhoppningsvis Micke kommit sig hem; så då tar vi skotern och pulkan och kör till Mollwingbacken och grillar en korv och åker snowracer.
Efter det ska vi...nä, jag skojja ba. Då får det vara nog ;-)
Verkar ändå som att vi får fullt upp ;-)
Jo, förresten,...kanske det blir att åka till simhallen också. När vi ändå är bägge hemma!

Nä, dax att laga lite käk...
Jag måste bara få avsluta med: ÄNTLIGEN HELG !!!!

Inga kommentarer: