söndag, mars 15, 2009

Partymuppen och dom 3 lapparna

S Å J Ä V L A K U L jag hade igår!
En mycket lyckad kväll med både vänner, släkt, syskon och nya bekanta!
Det var en härlig blandning av människor (och av ålder!) som kom för att avnjuta en superb festivalmiddag från MB´s restaurang (alla kred till personalen!) och som senare ledde till en skitkul festkväll och (för vissa som hann dit...) även Melodifestival-final på storbild! (haha, jag var inte en av dom!).

Vid middagen fick jag många skratt, tack vare sällskapet.
Ja, hur stor är igentligen sannorlikheten att hamna bredvid dom 3 mest sällsynta Lapparna som finns ?? INTE STOR!
Jag menar; Tvätt-lappen, Bua-lappen OCH Fattig-lappen!!! Vid ett och samma bord!! Helt otroligt !! HA HA HA HA
Vilka dom är vid namn tänker jag inte gå in på, men det går med stor sannorlikhet att räkna ut om man har kvar lite spån i båset sen gårkvällen. HAHAHAHA

Sen så träffade jag två "kusiner" under kvällen; Per-fekt och Halv-Dan. Två härliga bröder med en skön inställning till livet. Och eftersom en av dom är per-fekt så var det inte helt fel med en dans på bordet! ...iförd kallingar. ha ha ha Jag tror att han som är halv-dan var glad att han var halvdan och inte perfekt. ;-) he he
Det är heller inte bara kusiner som dansar offentligt, nä, även dom i min egen familj. Bua-lappen dansade framme vid bioduken. Har ni sett en Bua-lapp dansa nångång?
Nä bra. Var glad för det ;-)

Efterfesten hos oss räckte från 1:00 till 5:30.
Efter en smarrig low-carb-burgare, som Per-fekt inte tyckte va så perfekt, började Tvätt-lappen hänga lite med huvudet och somnade i princip i luften. Har ni sett någon som kan somna sittandes med huvudet i luften? hahaha...jag lovar; man kan skratta i evigheter av den åsynen! Speciellt eftersom tvätt-lappen var nykter! ha ha ha ha
RIngde förresten till Bua-lappen där vid halv 5. Fåordig som han är, men med ett GIGANTISKT ordförråd, och halvsovandes (eller hel är nog närmare sanningen) fick man inte mycket ut av det. När Bua-lappen sover, och egentligen även när han är vaken, är det inte mycket vettigt som kommer ut ur öppningen som är tänkt för ord.

Den tilltänkta sovmorronen blev det inte mycket av heller.
Partymuppen vaknade kvart i 9 !!!!
3 timmars skönhetssömn. Ni anar väl vad det leder till. :-(
haha..jag tror jag skrämde ihjäl Micke när han vaknade imorse, utan att ens FÖRSÖKA se hemsk ut...hahaha (jäpp, för jag måste ju verkligen FÖRSÖKA stenhårt för att se hemsk ut annan tid..hahahaha)

Inte heller halv 10 imorse var Bua-lappen på humör för en chat...hahaha Men däremot ett SKROOOOV klockan 12 ;-) Fattig-lappen skulle kolla dagskassan, men det blir väl förmodligen ett skrov där med ;-)
Ett tips dock till Bua-lappen; Stäng av mobilen när du ska sova! :-) Man vet aldri när Partymuppen kan ringa....

Ja, jag kan inte mer än säga att kvällen var Per-fekt, och inte Halv-Dan, tack vare Tvätt-lappen, Bua-lappen, Fatti-lappen och alla dom andra ;-) hihi

Tack för en underbar kväll!

Inga kommentarer: