onsdag, mars 18, 2009

Tillsammans igen..

Idag är det onsdag och klockan är kvat över tre.
Om 4 timmar kommer Micke hem. Gud vad jag längtar!
Han har varit i Sundsvall på Projektledar-utbildning sedan söndag.

Det har gått jättebra att vara själv med barnen, nästan lite spännande.
Däremot är det lite tröttsamt när det inte blir så mycket sömn flera dagar isträck...
LÖrdagnatt, sömn 3 timmar.
Söndagnatt somna 24. Elvin mat 1:30 och 5:00. Kelly och Kevin vakna 6:00. Bara att stiga upp.
Måndagnatt, somna 22:30. Elvin mat 2 och 5. Kelly och Kevin vakna 5:30.
Tisdagnatt, somna 23:30. Elvin mat 1:00 och 4:30. Kelly och kevin vakna 5:30.

Kevin stukade dessutom foten imorse. Tydligen har Kelly lärt han klättra över spjälsängen för första gången imorse.
Sen misstänker jag att han ställt en IKEA-pall på springbandet eller soffan, jag vet inte riktigt. Men ner kom han iallafall. Och slog foten rejält. Blev varm och svullen om foten och grät hela tiden.
Klockan 8 for jag på sjukan med alla 3 barn.
Fick komma in 9:30 och träffa en sköterska som sa: Han måste få träffa doktorn.
Smart! Hä kunde jag ha sagt direkt jag kom.
Men...det fanns såklart inga tider, så jag fick en bokad td klockan 13:30. *suck*Man kan ju bli galen på sjukvården....10:00 var jag därifrån lika ohjälpt som då jag kom.
Väl där idag, sa doktorn: Vi avvaktar med foten. Blir det värre eller bestående kan ni komma tillbaka imorron.
(Nä tack du, jag tror jag åker till stan lilla doktorn....)

Annars har det varit fullt upp faktiskt;
städa, tvätta, ge hundarna mat, vara med barnen, laga mat, stöka bort, byta kläder och blöjjor på barnen, natta, pyssla och allt annat som hör till. I vanliga fall är man 2 som delar på bördan (iallafall kvällstid) och det känns faktiskt.... Jag börjar bli sliten ;-)

Dax att ge barnen mat...låter det som på humören... ;-)
tjing!

Inga kommentarer: