måndag, mars 23, 2009

Vilket bööök!

Ihelgen har vi varit i Mollwing-backen och åkt bob och fikat med barnen. Det har varit strålande sol och alldeles underbart varmt ute!!
Dock blev det "lite" bökigt innan vi ÄNTLIGEN fick oss iväg igår (söndag)...hahaha
Jag har inte tänkt avskräcka er som FUNDERAT på att skaffa barn, men ibland är det bara så.....bökigt !! SUCK!!!!!! :-)

Vi tänkte bege oss iväg tidigt. Började dra fram skotern och pulkan där vid 10. Letade åt bobbarna, åk-madrassen, hinkar, spadar....mm.
Kevin vart tok-trött, så han var tvungen att sova. 2 timmar! *väntar, väntar,väntar*
Vi passade på att ge Elvin välling, och Kelly lunch. Gjorde fika och packade en fika-väska. När Kevin väl vaknade 12:00 skulle han äta. Sen var vi redo att bege oss.

Jag vet inte vad som hände, eller vad det var som tog tid men....däremot vet jag att vi var startklara 13:00. Allt packat. Alla satt i pulkan resp. skotern.
Då råkade jag sniffa lite.
hhmm...vad var det jag kände ??
SKIT!!!
ÅÅÅÅHH!!! Där satt vi; välklädda och redo att starta skotern, och nån av barnen hade lyckats skita precis vid starten!! TYPISKT!
Micke sprang in med Kevin, för det var han som var boven.
Han var ju tvungen att klä av sig själv först, sen Kevin, och sen byta blöjja, och sen på med alla kläder igen.
Medans jag väntade där ute, kände jag fortfarande skit-lukten.
FAAN! Vi hade en till liten skitbov!...Kelly.
Min tur att springa in, klä av mej och henne, byta blöjja (kan nämna att man började svettas lite lätt i detta läge...) och sen klä på henne och sist mej.
Kevin skrek hela tiden för han trodde att han inte skulle få åka skoter. Det blev varmt och trångt inne på toan, och den tycktes bara överösas av ytterkläder tills man inte såg golvet mer.

Ammen, det är så jäkla typsikt att det blir SAMTIDIGT och precis när man blev startklara; men samtidigt kanske det var bra att det blev INNAN vi hann fara, så slapp vi ju byta blöjjor ute i det fria ;-)

SÅ kan det gå ibland....

Annat jag har hunnit med ?
Jag har satt om alla blommor - äntligen! Jag orkade inte göra det ifjol, men annars har jag gjort det varje år.
Jag har också kapat några stora sjok av blommorna och satt i nya krukor. Dom förökar sig flera gånger om, för varje år, så det är ju trevligt.
Kan ju nämna att blomjorden tog slut mitt i allt, så ikväll har jag varit och köpt meeer jord så att jag kan fortsätta arbetet,,,...suck. Inte lika kul att göra det SEN. Man har som tappat...geisten!
Sen har jag sytt lite, med syrrans sprillarnsnya symaskin. (Jag vill åxå ha en!). Men jag gissar att Kimsan inte kommer va så flitig med användandet så jag får nog nöja mej med att låna... Mormor har sagt att man inte ska sy fattigdomen på barna, men det skiter jag i. hahaha (Hon menar att man inte ska laga barnens kläder, det gör att man ger barnen fattigdom eller nåt sånt...Hon blev typ galen en gång då jag satt och sydde ihop Kellys strumpbyxor för hand en gång. Den gången kan jag väl hålla me hon, för strumpbyxorna kostade 12:- nya, och var väl mer än 1 år gamla; läs: nötta! haha)

Ikväll for jag och Micke och badade med barnen i simhallen. Elvin fick vara hos farmor, så kunde vi busa med Kelly och Kevin REJÄLT innan läggdags *mohahahaha* Och trötta blev dom, det kan jag lova! Kusin Angelica kom dit åxå, så det blev en kul överraskning! Busade väl ungefär 1 timme, duschade varmt och åkte hem. Äntligen skulle bara stupa isäng!!

Nackdel: jag och Micke blev PRECIS lika trötta av det som dom...hahahaha Synden straffar sig själv ibland.
SÅ, jag tror att blommorna får vänta till imorron.

CSI Premiär! och bär i ugn, lät lite mer lockande...

Inga kommentarer: