söndag, december 27, 2009

11 dagar kvar <3

Ojojoj, vad tiden flyger iväg!!

Vi överlevde julafton iallafall =)
Alla samlade uppe på Solia (slalombacken) i skidstugan, fullt med mat och fullt med folk.
Nåja, i år var vi "bara" 33 stycken...hehehe
Julklappshögen var INTE LITEN!!!!!!! Kommer kort på det sen, men alla rymdes inte på samma bild så det får bli flera...*suck*

Dagen efter jul var vi upp till skidstugan igen, Micke höll på att bli krossad av släpen (men det får bli ett annat inlägg), vi plockade ihop alla grejjer och julpynt, åt upp en tredjedel av all julmat som blev över från julafton, städade stugan och åkte hem och gjorde oss i ordning för nästa julfirande, hos Mickes mamma, med fam.
Julmat, myspys och umgås med alla där. Att ha en egen julafton hos var och en är inte så dumt =)

Lördag var det dags att fira jul med Mickes pappa´s familj.
Julmat, myspys och bus med barnen från farfar och farmors sida =) hihi
Skulle tro att dom somnade gott den kvällen.
Ja. Farfarn och farmorn alltså =)

På väg hem fick jag höra att vi skulle ha tjejkväll hos Carro 19:30.
Klockan var då 19:30.
Micke körde mej till Gumboda och sen hem med barnen.
Tjejkvällen sträckte sig ändå till över midnatt, just efter 2:00 var jag hemma igen ;-)
Och det var riktigt mysigt faktiskt! Ja, att va på tjejkvällen, inte att komma hem till en full säng.......
Micke och 2 av barnen låg och sov i storsängen, och jag såg framför mej en natt utan sömn....
Så rätt jag hade.
Fick ganska kraftiga förvärkar i 1,5 timme, gick omkring för att lindra det, och jag fick till och med gå på toa 2 gånger inom den tiden.
Ett gott tecken på att kroppen förbereder sig för förlossning. Det var egentligen ganska härligt denna gång ---- Det känns mer NÄRA nu...mer som att det känns "På rikko".
När jag väntade första barnet och fick förvärkar (som inatt) sa min mormor att då är det precis 3 veckor kvar innan förlossning enligt gammla tider... Och dom var ju faktiskt 16 ungar, så dom borde ju ha lite koll på läget ;-) 3 veckor senare, exakt på dagen, födde jag en liten flicka, 1 vecka före beräknad förlossning - men precis på datumet enligt mormor =)

Där vid 4 fick jag somna, äntligen, och klockan 10:00 rusade det in 3 busungar och ropade "Mamma, stig upp, för nu kommer det 3 busungar, en två tre!" ha ha ha No more sleep.... Men 6 timmars sömn kändes helt okej faktiskt!
Idag har vi haft vänner på besök, och barnen har sjåat i flera timmar tillsammans med deras barn; så det är inte längre så kallt i huset ;-)

Nu är det 11 dagar kvar tills lilltjejjen ska komma till oss, och jag kan inte sluta LÄNGTA!! Tiden tycks stå stilla dessa dagar, och det är verkligen nedräkning som gäller =) Kan det inte gå fortare ?????

Nä, det får bli ett snabbt inlägg, nu ska vi äta middag och myspysa med barnen resten av kvällen..... Det är mycket myspystid såhär vid jul! Skönt att vara hemma hela familjen......

Ha en god fortsättning!

Inga kommentarer: