lördag, december 05, 2009

Shopping och Julpyntning

Igår for jag och Micke och Kevin till Lycksele å shoppa.
Kelly skulle egentligen med, men när vi kom fram till mormor och morfar och skulle lämna Elvin där, så satt hon och skrek i baksätet: JAG VILL STANNA HOS MORMOR Å MORFAR!!!
Morfars hjärta kunde inte stå emot så bägge två fick stanna där.
Då sa Micke på skämt: Men Kevin då?
Då sträckte Elvin fram handen från morfars famn som ett stopp-tecken. ha ha ha Nu fick det vara nog =)

Men det var riktigt mysigt att bara ha Kevin med sig på shopping. Och han NJÖT!!
Vi åt pizza, shoppade, fikade på café (trots att ingen av oss egentligen gillar café-slisk men vi gjorde det bara för att....göra det, typ!! ha ha) å shoppade lite mer, å sen for vi hem vid 16-tiden.

Jag hoppade av hos en tjejkompis 17:00, för det var dax för en tjejkväll med gänget =)
Vi bakade (heter det så??) julkarameller med mint och citronsmak (på 4 kg socker!!!), fikade Marinas goda hembakat, och sen delade vi ut julklapparna och körde igång julklappsleken =)
I 25 minuter satt vi och bytte julklappar efter en tärning, och när äggklockan ringde (tur att det inte var min biologiska klocka denna gång, för det är redan upptaget!! ha ha) så fick vi de julklappar som låg framför oss precis då.
Jag fick två glas-klot som jag hängt upp i fönstret, och lagt in ett tänt ljus som lyser mysigt i vintermörkret. Jättefina!
Jag kom hem 24:30, och då hade Micke pausat Idol, så då satte vi oss och såg det till 2:00!! *TRÖÖÖÖTTTT*

Idag har vi julpyntat, tagit fram julgranen och pyntat den, gjort lite julfint, och umgåtts med mina syskon + syskonbarn.
7 småbarn under 3,5 års ålder sprang runt och hade kul sen 13-14 tiden idag; och gissa om småögonen stod stilla vid 18-tiden ikväll!!! Mina 3 somnade som små stockar =)
Nu står ögonen i kors (mina alltså), och benen är uppsvällda av allt spring och jox här hemma och spring efter barnen, så nu ska jag rent lägga mej i fåtöljen och veckla ut den i ligg-läge....*aaahhh så skönt*

Vilken helmysig lördag!

Inga kommentarer: