torsdag, december 17, 2009

Bilder

Här kommer bilder på gårdagens sy-verksta´!

Bäbis mössor och små bäbisvantar.
Med tanke på den "behagliga" innetempen 16*C ( i snitt) och
utetempen 20-30*C så lär de flitigt användas ;-)
Skulle nog behöva några själv =)
Jag ska göra fler, fast i omvänd färgordning; gråa mössor med färgad mudd.
Kanske jag ska ge mej på och göra små bäbistossor också ??

På bilden här nedan är ett ihoprullat spjälsängs-skydd som inte ska va till en spjälsäng, utan till vaggan ni ser på bilden...eller ja, delar ur ;-)
Mickes farfar Daniel har gjort vaggan själv när han var i livet.
Vi tänkte nu måla den vit och Micke ska bygga ett slags stativ så att vi kan använda vaggan som en liten spjälsäng (som kommer upp i höjd) i vårat rum istället.
Färgen på "kantskyddet" är vinrött, men ser lite mer rosa-aktigt ut på bilden :(

Det här är ett täcke som jag sytt.
Eller..ja...Jag har sytt på ett Nalle Phu tyg + ett vinrött tyg med vinrött sidenband runt ett gammalt slitet täcke, som jag klippte till ett Babytäcke.
Det blev jättemysigt och fluffigt!

Örngott till bäbiskudde:
Och matchande påslakan till vagns-täcke;
Här med en kille som tjuvringer =) he he
Men vaddå; det funkar förmodligen till det åxå!! ha ha
Åsså go´-plutten som är hemma å syr med mamma =)

När jag var gravid med Kelly fick jag upp värsta sy-begäret också!
Då satt jag och sydde tygblöjjor, lakan, påslakan, och mycket annat.
Med pojkarna har jag inte sytt ett joota, men däremot haft Byggar-begär =)
Nu kom sybegäret fram igen, och då kan jag väl bara konstatera att jag
styrs av bäbishormonerna som finns i mej ;-) he he
Sy-flickor och Byggar-pojkar ?
Det ser lovande ut =)

Inga kommentarer: