söndag, december 06, 2009

Julpyssel

Idag har vi pyntat färdigt för i år - Äntligen!
Och mysigt blev det =)
Vi tänder typ 10 ljus vid matbordet då vi ska äta och det finns inget mer rogivande! (trots att vi har tre småungar som varken sitter stilla eller är tysta längre än minus 1 sekund!!)

Ikväll, sen barnen lagt sig, har jag slagit om en massa julklappar med ett jättesnyggt julklappspapper (vitt med silver-hjärtan); svindyrt och ungefär lika tjockt som en tapet! Inte det lättaste.... Men det blev fint!
Försökte göra en massa sånna här fina veck och vikningar på klapparna, för att få en känsla av att man verkligen har ANSTRÄNGT sig för att slå in dem - ansträngningen syns, men om det blev snyggt får dom själva avgöra, ha ha ha!

Sen gjorde jag egna Jul-etiketter.
Jag använde min Jul-stämplar (silvertryck) på helsvarta tjocka ark, som jag sedan scrappade fast på ett lite större silverark, som jag sedan satte fast på paketet.
Blev riktigt snyggt. Tror jag.
Sen måste jag köpa lite silver-snören och göra något snitsigt med, på varje paket.
Jag skulle kunna hålla på i evigheter med sånt här småpyssel....
Jag har "bara" suttit i 4 timmar snart, men det känns som jag knappt har börjat! ha ha

Jag har två paket kvar att slå om,
men det vette tusan om dom får vänta till imorron ??
Ryggen och svanken får ta stryk vid dålig arbetsställning, så jag lär ju få lida för det... :-S

Faan....när jag tittar i almanackan är det FORTFARANDE 32 dagar kvar till förlossning!!!
Åååhhh vad tiden går saaaaakta !!!!!

Äntligen Måndag imorron; 31 dagar kvar =) hihi


Inga kommentarer: