måndag, december 07, 2009

Bygga bo...

Egentligen tror jag att jag får mest gjort när jag är gravid.
Kanske därför jag valt att gå "på tjocken" 4 gånger på raken också...?? ha ha

När "Bygga bo"-känslan infinner sig lite nu och då under graviditeten (mest i slutet) är det som att energin aldrig tar slut!

Skolan slutade förra veckan förresten, så från och med idag är jag hemma heltid ....
Kelly och Kevin är på dagis 2 dagar i veckan, och Elvin är hemma med mej och myser =)
Vi har nu "bestämt" att Elvin ska få va hemma till nästa höst; typ Augusti (om inget oförutsett händer). Då är han snart 2 år, och det känns lite mer okej att inskola han på dagis... De andra fortsätter med 2 dagar i veckan.

Hur som helst; idag är det en sån här Bygga-bo-dag!
Jag har hämtat upp alla bäbiskläder från källaren (storlek 50-56) som jag nu ska sortera in i byrån.
Sen har jag hämtat upp en hel del kläder till Elvin i storlek 80 som ska sorteras in. Alla 74-kläder ska nu bort - grabben växer så det knakar!!!!
Så jag har nog det jag gör idag ;-) hihi

I afton ska vi skissa på en ny spjälsäng. En liten en.
Vi håll snart inte på att rymmas i vårat sovrum, så tanken är att vi ska bygga (eller låta farfar bygga) en mini-spjälsäng som jag haft tanke på med alla barn. Herregud, de små bäbisarna tar ju knappt upp en tiondel av den ordinarie spjälsängen, och det känns ju lite onödigt med plats!! Med pojkarna använde vi Emmaljunga barnvagnen som sovplats första månaderna, men det är lite bökigt att rulla den ut och in, torka av snö/vatten från däcken osv....
Nu ser jag faktiskt att det kommit ut en minispjälsäng på Babyproffsen, men det är väl roligare med en hemgjord ??? ;-)
Såhär ser den ut iallafall, så jag får väl använda den som mall =)
Det kommer bli NAJS !!!

Dax att börja göra av med lite energi!!!!!!!!!!!
Hej svejs!

Inga kommentarer: