tisdag, december 08, 2009

Bilderdagbok

Ikväll har jag gjort öronljusen på mej själv.
Det knastrar så härligt när man har dem i öronen; ungefär som om man låg i en riktigt mysig brasa ;-)
Micke fick övervaka så jag inte skulle brinna upp - och tänk så lyckat; jag överlevde =)
Och det blev hemskt skönt i öronen igen....
Jag har senaste halvåret haft stora problem med att öronen slår lock hela tiden, både då jag pratar och sjunger eller jäspar, och det försvinner helt efter att jag kört öronljusen. *skönt*
Är bara lite orolig att man skapar ett beroende så att öronvaxet ökar produktionen om man kör ljusen för mycket bara....
Nu var det här andra gången i år, så nu får jag nog sjå mej till nästa år ;-)
*
Idag har jag och ungarna slappat HELA dagen.
Elvin och Kelly har haft feber, så vi har legat i storsängen och sett tecknat hela dagen.
Tur att jag gillar tecknat.
Men ändå; man blir ganska less alla sång-intron efter ett tag...hahaha
Dock hann jag faktiskt med att städa och baka imorse...
Det blev juliga saffrans-oopsies som blev supergoda:Dom blir som mjuka bröd, fast utan mjöl eller socker (alltså LCHF/GI noll), och sen brer man äkta smör på, och några skivor ost! *gooottt* Receptet kommer på Träningsplupp!
Nu finns Jul-oopsis-receptet HÄR!
Det luktade JUL i hela huset när de började bli klara i ugnen! *mmuummmss*
*
Häromdagen julpyntade vi huset.
Vi köpte jul-lampor på Dollar Store och hängde upp slingan i hallen, ett i varje fönster.
Jag vek slingan dubbelt och tejpade ihop dem i varann så det ser ut som en kort slinga som hänger rakt ner.
Det blev jättemysigt i de avlånga fönsterna!
Sen så tog vi ner alla gamla slingor från vindan; och upptäckte att 2 jättefina stjärn-slingor i guld pajjat sen ifjol (dom var dock inköpta på Halens 2002004-2005 så dom har hållt ett tag!!), så jag satt och lirkade bort guld-stjärnorna ur slingan och gjorde upphängningsöglor på dem istället, och hängde upp som dekoration i granen.
Det passade egentligen perfekt, för tidigare i veckan letade jag ungefär sånna figurer att hänga i granen i Lycksele, men de kostade runt 50:-/figur så då fick det va....
Nu kom de trasiga slingorna väl till pass;
Nu är då iallafall julgranen pyntad och klar för att skapa mys-jul-stämning för resten av året =)
Sen så kokade jag knäck med mandlar i, igår.
Ingen av oss tycker egentligen om knäck men det ser så fint ut att ha framme =)Passade på att "Pynta" en tråkig vit skål, och lägga mandlar i.
Barnen älskar mandlar!
Det är enkelt att ha med sig i handväskan på stan eller i bilen,
som mellanmål eller muta, ha ha ha!
Kelly har provat ut sin nya lucia-klänning och ljuskrona här om dagen;
och hon blev så söt, min lilla lucia =)
Den är tänkt att användas imorron kväll på Julfesten på dagis, men vi får väl se om hon
är pigg nog att fara dit---- SOM hon längtat!!!
Typiskt att hon skulle få feber just före :-( Hur avhittat är det inte ???
Vi har inte varit sjuka sen salmonella-april ifjol 2008....*suck*
*
Måste ju visa upp snyggingen som vi hade med oss på min kusin Ludvig´s dop för 2 helger sen;
Kevin i sin nya kavaj, kavajbyxa och finskor, inköpta i Malå ifjol på REA.
Jag hade egentligen bara tur att jag hittade åt det i garderoben, för jag trodde nämligen att jag köpte en stl 80 då, men tydligen var det en 98 *yyeeyy*
Den passade perfekt - och han blev verkligen mammas lilla snygging =)

Och såhär såg Kelly ut på dopet/vigseln:
*
För ett tag sen skrev jag att vi hade haft spikar-övningar hemma vid köksbordet.
Tydligen ska våra barn bli byggarpluppar, för nu har vi övat igen och det såg ut ungefär såhär:
Ni behöver inte vara oroliga; spikarna når INTE igenom frigoliten till bordet =)Det blev en å annan saft + nyrullade chokladbollar- paus
för de små byggarna =)
Åsså kan man hålla i fikat medans man spikar också.
Fatta; två saker på en gång =)*
Jaa, livet kör i övrigt på som vanligt - i hundra knyck!
Det är snart "bara" 4 veckor kvar till förlossningen, och kan man bli mer otålig ??
Idag såg jag förlossningsakuten en snutt....
Men jag kan inte se detta utan att ligga och grina ihjäl mej när alla dessa kvinnor fött sina barn. Alla känslor blossar upp igen, och jag känner exakt hur jag känt mej då jag fött mina 3 barn.
Jag tror inte det blir något annorlunda denna gång, trots att det är 4:e...det kommer att vara lika underbart fantastiskt och ofattbart denna gång!
Bäbiskläderna är nu sorterade in i byrån, Elvins kläder är uppdaterade till rätt storlek (74-80) och allt är rensat.
Jag har lagt fram bäbiskläderna som ska med till BB, och nu fattas bara att packa BB-väskan.
Det är något magiskt över att packa den.
Det känns så overkligt, samtidigt som det blommar upp en känsla av att det snart är DAX!! Så himla spännande! Mitt fjärde barn! Ännu ett underverk att dela livet med =)
Ni anar säkert att jag toklängtar ;-)
*
Nä, här kan jag inte sitta och skriva hela kvällen,
nu ska jag se kvällens Desperate Housewifes och sen Brothers & Sisters.

God Jul på er!

Inga kommentarer: