fredag, augusti 15, 2008

En vecka har gått....

...sen sist jag skrev! (En arbetsvecka iallafall)
Tiden har gått så ruskigt fort, och tiden har heller inte räckt till!
En kompis klagade idag på mina uteblivna blogg-inlägg, så nu måste jag väl ändå ta å skriva några rader....

Här hemma har det varit pressat schema för allihopa, allt för att det ska funka för allihopa!
Micke har jobbat 5:00-11:00,
och jag har cyklat till jobbet 11:30, Jobbat 12:00-21:00.
Barnen har fått vara hemma både med mamma (på förmiddagen) och pappa (resten av dagen).
Snaaaart får vi dagis-inskolningen, så då kanske det blir lite lättare för oss.
Och DÅ får jag träffa mina småknoddar lite mer!
Som det är nu vaknar vi runt 8:30. Jag åker iväg 11:30. 3 timmar med barnen, det är inte mycket det; jämfört med förr, då jag var hemma dygnet runt, trots att jag ändå hann med att jobba på "kontoret" medans dom sov på dagen, och kvällen.
Jag vet inte vad som är bättre av varianterna, men jag kanske får gjort mera nu när jag sitter på ett tyst kontor och ingen som kan störa med diverse ljud.

Jobbet då?
Jag trivs jättebra! Och nu börjar jag faktiskt få riktigt bra ordning och kontroll om vad som sker i företaget, så nu känns det extra bra!
Alla papper, avtal, löner, fakturor, registreringar, frakter finns inlagrat i huvudet, så jag kan lova att jag har börjat fatta lite mer än vanligt ;-) hehe

Däremot är jag mer "trött" i huvudet, men det är ju för sjuttsikken inte van... Hjärnan måste ju också tränas, precis som alla andra muskler!
Nu har jag fått in bokföringsprogrammet i datorn iallafall, så till veckan ska jag börja lära mej det, och som småningom ta över hela bokföringen. Det känns skönt.
Jag tycker inte om när det är flera personer inblandade; det blir fort missförstånd.

Sen så ligger ju kontoret vägg i vägg med gymmet, så där ska jag försöka slinka in lite då och då för att aktivera mina stackars förtvinade muskler, för att undvika mer ledvärk och muskelproblem.
För mej är det ett måste att hela tiden hålla igång mina leder och muskler, men jag får inte överanstränga mej eller töjja ut muskelfästena, för då blir det värre.
Nä, in och träna altl från 5-30 minuter sen är kroppen som NY!! ;-)
Dessutom är det ju roligt också. Och jag mår bra av det. Så; bara fördelar alltså!

Nästa vecka börjar inskolningen på dagis för pluttarna.
Det ska bli spännande att se hur dom reagerar, och om det går bra!
Jag tror att Kelly verkligen behöver det, men jag är lite tveksam med Kevin. Han är ju så liiiiiten. 1 år och 2 månader. Känns hemskt att lämna in han på dagis. Å andra sidan har dom varandra, och dessutom är kusin Angelica på samma dagis så dom får nog trevligt!
Det jag har märkt med Kelly nu när jag jobbat, är att hon har blivit mycket mer gosig och kramig med mej. Förr var hon det inte alls. En liten självständig liten tjej (precis som morsan hennes..), och kramar och pussar var bara en läggningsrutin.
Nu klänger hon kring halsen och vill pussas och mysa hur mycket som helst.
Men det förstår jag ju. Vi ses ju inte så mycket, och det känner väl hon av mest, eftersom jag varit hemma hela hennes liv.

På måndag ska jag till barnmorskan på en kontroll igen.
Har hållt samma vikt sen jag var där sist för 4 veckor sedan, och det känns ju skönt.

Sen så måndagen efter det ska vi till Skellefteå på tillväxt-ultraljud med mini-plutten i magen. Då får vi äntligen se vem det är som bor där inne!
Är det en pojke som dom gissade sist, eller är det en flicka ? *Spännande!!*
Sen måste jag hem och jobba från 15:00-24:00. Härligt skift må jag säga. Vi får se om jag jobbar ikapp dom sista 3 timmarna helgen före, eller helgen efter istället... Jag lär ju somna på tangentbordet....
Fast å andra sidan jobbar jag som bäst nattetid, för då känns det som att jag inte "förbrukar" någons tid...alltså, jag missar ingen tid tillsammans med nån; ja isånnafall Mickes men han är och har damp och klättrar och bygger runt om på gården till 2:00 så han ser jag ändå inte förrän vid läggdags!! hahahaha
Ja, vi får se hur jag gör.

Ihelgen blir det lite jobb här hemma med NRJ som jag måste göra.
Jag får inte igång skrivaren på jobbet (ni vet; det här med trådlöst nätverk, installationer av drivrutiner och att det i slutändan ska funka ihop tillsammans....jaha....Hjälp mej nån??).
Då får jag istället ta hem det som ska skrivas ut och arbetas med för tillfället.

Näni, nu funderar jag rent på att ta en power-nap.
Bara några minuter.
Typ.
*jääääsp*

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tjena!! Förstår att du är trött.. men det är tur att du är duktig=)
Ta och lägg dig tidigt ikwell!! Sov gott. Kramen =)

Anonym sa...

OjOj vad du sjådar! =)

P@rtyplupp sa...

sjådar ??
och jag som tyckte att jag tog det lugnt !! hahaha
Snart drar det riktiga kaoset igång; jag ska hinna lämna barnen på dagis innan jag börjar jobba :0)!! *visslar* Det blir grejjer det... hihi