måndag, augusti 04, 2008

Åh va kul!

Idag har jag varit på arbestförmedlingen och träffat min handläggare, som börjat om från semestern idag...
Jag har typ skickat hundra mail och bett hennes arbetskamrat att lägga en kom-ihåg-lapp på hennes skrivbord: att det första hon börjar om ska hon fixa jobb åt mej!!haha
Hon måste ha skrattat då hon kom till jobbet imorse, trots att det var första dagen efter semestern.... ;-)
HOn ringde direkt, och sa att hon gjort klart papperen så att min nya arbetsgivare kunde skriva under.
BRA! Jag kommer direkt! sa jag!
Åkte dit, hämtade papperen, åkte till arbetsgivaren så att han fick skriva under, och sen åkte jag tillbaka med papperen igen. Snabbare än snigelpost kan jag lova!
Nu skulle papperen åka till skellefteå för ett godkännande och sen kan jag börja, direkt det är klart pappersvägen!! jihoooo!
Undrar fanken om jag inte skulle ha kört papperen till stan och bett dem skriva under, så kanske det skulle gå liiiite fortare ?? hahahahaha
Är man ivrig så är man.
Det känns då hur som helst skönt att det äntligen snart är klart; Jag har snart ett JOBB!!!
Det blir lite körigt nu i början, innan barnen fått sin dagisplats (ännu en månad kvar tills dess...) men jag tror nog att det ska gå. Vill man så går det!
Och dessutom har jag fått lite "flex", så jag kan arbeta när Micke har kommit hem från sitt jobb. Riktigt schyrro...

Det blev INTE en tidig-kväll igår, som jag lovat mej själv. *typiskt*
Men vad hade jag väntat mej ? Att jag skulle bli duktig på att gå isäng bara SÅDÄR ???
Nä, vi var vakna till 1, vilket ändå är ett framsteg (mot för 2) innan vi somnade. Tyvärr så vaknade barnen typ 4 !!!!!!! Hostade och grät. När en vaknar, vaknar ju den andra också såklart, nu när de sover i samma rum.
Micke la isäng dom 2-3 gånger, men de gav sig inte. DÅ fick dom var sin "gacka" och det blev tyst igen. Men då kunde jag inte somna förrän 5:30.
TUr som var, sovde dom ändå till 9:30 imorse, så jag känner mej hyfsat utvilad trots allt.
Micke däremot.... Steg upp halv 6 och for på jobbet, för något som skulle göras innan de andra skulle börja jobba. NÄr han gjort det, fick han beskedet att det inte behövdes. Det skulle bli en annan dag. TYPISKT !! Så med bara några få timmars sömn inatt går han omkring och kisar med ögonen och har värsta huvudvärken man kan tänka sig. IKVÄLL, sa jag. IKVÄLL lägger du dig samma tid som barnen!
-Men ...men.,.får jag inte bygga en timme iallafall ??? (Han håller fortfarande på med nya hundhuset ute)
-jaja...1 TIMME!! MAX!! Du får ju fanken snart hjärt-kollaps!
Han kände nog själv att det var nära sanningen, för han sa då inte emot något mer.

Nu klipper han gräset med åk-gräsklipparen.
Ni skulle se vad jag ser !! hahahaha
Han har Kevin i bärselen på magen, och Kelly i ryggsäcken på ryggen, och kör runt på lägden och klipper !! hahahaha Det kommer en bild senare....

Imorron måste jag påminna mej själv om att boka taxi på fredag och söndag i Norrköping!! Får inte glömmas!!
I helgen är det nämligen dax för min SPA-WEEKEND på Sandvik Gård nere vid Norrköping!
Flyget går 7:30 (tror jag) från Skellefteå. Landar på Arlanda i stockholm, åker snabbtåg in till city, sen går nästa tåg till norrköping några timmar senare. Därifrån måste jag åka taxi ut till gården där SPA-anläggningen är, och sen stannar jag där till Söndag. Alldeles själv. Ett eget rum. Lugn och ro. Ska bli skönt, samtidigt som det kommer bli väldigt tråkigt att åka själv. Men kanske skönt ändå!?
Söndag är det samma visa, fast hem. Taxi, tåg till stockholm, snabbtåg in till arlanda och sen flyg till skellefteå.
Gud vad jag kommer att längta efter småpluttarna och Micke.....
Jag kommer att komma hem med MASSOR av energi (om jag inte kör ut mej på alla träningspass dom har där nere.,...??) och det kommer att kännas skitbra när jag väl är hemma!
Jag är en sån som tycker att man ska åka ifrån varann (mamman, pappan, barnen...) någon gång då och då, för att få lite egen tid, för att andas lite, och för att hinna LÄNGTA till varann igen! Man tror inte att det behövs just vid tillfället (oftast men det HÄNDER!) men när man väl kommer hem igen är det ALLDELES UNDERBART! Man ser varann på ett nytt sätt igen, och barnen tycker att det är roligt att ha mamma hemma igen. Så, jag har goda förhoppningar ;-)

Idag blir det massor av pappersarbete för min del.
Sen ska jag fortsätta med att lägga över allt från min dator till den externa hårddisken (inte kul jobb), och sen hade jag även tänkt hinna ut och cykla för mej själv, då jag känner att foglossningen kommer krypandes. Har inte motionerat så hårt senaste dagarna, om än det blivit en hel del promenader...
Sen blir det tv:n...ni vet, måndagkväll!
CSI, journey man, lyxfällan...hahahaha
Skönast blir nog bara att lägga sig ner i sängen och se alla program, och inte röra en fena till nästa dag. Fy farao va skönt!

Dax att arbeta!
Ha en trevlig kväll!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Inte roligt att dina fogar börjat göra ont....hoppas det inte blir alltför jobbigt *kram*

P@rtyplupp sa...

Tack, va gulligt av dej! ;-)