fredag, augusti 22, 2008

Veckan som gått

Oj, ännu en vecka är förbi, och jag har inte hunnit med bloggen på hela veckan.
Den ligger ändå och "trycker" i huvve på nåt sätt....
Jag märker skillnad när jag inte bloggar, i form av att jag drömmer mer innan jag vaknar.
Jag tror det är såhä; När jag blogger får jag som "rensa" hjärnan på tankar och bearbetar det som hänt lite mer. När jag inte bloggar får jag inte göra det, och då drömmer jag, just för att ändå få den här bearbetningen....
Kan va så.

I måndags var jag hos barnmorskan. Sista gången jag fick träffa henne, innan hon gick i pension. Känns trist. Men jag hann ju ändå med 3 paltar med henne som "mentor" i graviditeten, och det är jag glad för. Den som kommer efter får det jäääkligt svårt att ersätta en sån fin människa.
Hur som helst; SF-mått 24 (var i vecka 28), och barnets puls 156 slag/min. Precis samma som med Kelly, bägge grejjerna.
Med Kevin hade jag SF mått 26, men så hade jag också opererat bort blindtarmen några dagar före, så magen var lite extra uppsvälld efter det....
Däremot följer pulsen mer Kellys än kevins, så det ska bli jäkligt spännande att få se lillkrypet på måndag, när vi ska på tillväxtultraljud i skellefteå!!! *längtar*

Tisdagkväll rensade jag och Micke 24 kg blåbär, och tjobbade in i frysen....
Ni kan ju gissa hur snygga vi var i, och runt, munnen då vi skulle lägga oss !! hahaha Såg ut som två polacker....
Det runt naglarna har inte gått bort än, så jag hoppas att jag inte blir bjuden på nån nobellmiddag närmaste tiden...hihi :-)

Inskolningen har börjat också. Ja, för ungarna på dagis alltså.
Det går jättebra! Försvinner fortare än kvickt när vi kommer dit, och inte bryr dom sig om oss inte...hahahaha Det är ändå roligt att dom trivs så fort, så det känns inte längre så tungt att lämna dom där.
Dessutom får dom ju leka med kusin Angelica, och alla andra härliga barn där! Jag måste säga att vi är jättenöjda med personalen, och barnens dagis-kompisar! Härligt!

Imorron ska Micke köra lastbil till Joesjö, bortanför Tärna, och då funderar vi på att följa med, jag och barnen.
Men då måste vi upp tidigt!!
Så...det får bli ett kort inlägg om vad som hänt. ;-)
Det finns mera....jag loooovar ;-)

Go natt på er!

1 kommentar:

Anonym sa...

Men äntligen! Som jag väntat på att du ska uppdatera bloggen *haha* snacka om beroendeframkallande.