onsdag, augusti 06, 2008

Min SPA-helg


Min SPA-helg drar igång på fredagmorron.
Flyget går 7:30 från Skellefteå.
Därefter är jag helt ensam tills jag landar i Lycksele på söndagkväll 20:00.
Hur ska detta gå?
Jag menar....
Okej, skönt att va för sig själv (jag är ju lite av en enstöring, som Micke kallar mej...hihi Bor man på landet så gör man!), men fasiken vad det kommer att tråka ut mej. Jag vill ju att det ska hända grejjer mest hela tiden! När hade jag och Micke en LUGN stund för oss själva sist ?? Då menar jag: bara jag och han, sittandes och ha tråkigt, utan att resa sig från "soffan" för att "jag ska bara..." ??
Typ....NEVER!!
Alltid är det nån av oss som kommer på nåt, och ja, då sätter vi igång direkt!

Men jaja....jag ska inte TJATA! Det kommer att bli naaajs med lite semester!
Speciellt med tanke på att nästa måndag, alltså dagen efter min spa-weekend, drar kaoset igång!! hehe
Jag tänkte hinna cykla till simhallen och bada med barnen på måndag förmiddag, sen cykla hem, göra lunch, och åka till mitt nya jobb innan 12:00. *phu*
Och det är mycket som ska me: Företags-datorn, alla pärmar och bokföringspapper, kontorsmaterial (vilket inte är LITE!), och sen så ska jag ha hunnit handla så att jag kan ta med mej mellanmål och middag, för det blir en SEEEEEN kväll... Jag ska jobba ändå till 21:00.
12:00-21:00 hela veckan alltså.
Först hade vi tänkt fixa nån snäll (???) barnvakt som kunde ha barnen från 12:00-16:00 (när Micke slutade jobbet) men nu funderar han på att börja jobba tidigare, så att han kan komma hem tidigare, och dessutom ta ut några Föräldra-timmar, så att han kan va hemma med barnen från 12.
Ja, vi ser hur det kommer att lösa sig.
Kanske den snälla barnvakten (???) dyker upp lite plötsligt och erbjuder oss sin hjälp ??
Men lite krångligt och jobbigt är det ju... För jag ska jobba dessa tider varje dag i 4 veckor...hhhmmm.....
Sen får Kelly och Kevin börja leka på dagis några dagar i veckan, och det hela kommer att bli mycket bättre :-)
*
Idag har jag och barnen varit i stan och shoppat.
Eller ja, jag och kevin i allafall.
Kelly hoppade av vid Bjurträsk-korsningen. Bara lämna oss sådär! ;-)
Mötte Micke i korsningen, så han erbjöd sig att ta med sig Kelly på jobbet, då han skulle köra traktor och städa vakt-bilen resten av dagen. Passar Kelly perfekt! Är det någon som ÄLSKAR att köra traktor så är det då Kelly !!! Helt frälst....
Så då fick jag och Kevin en ensam-dag på stan...
Inhandlade lite kontorsgrejjer, till mitt nya kontor *kuuul* och sen blev det en vända på ICA Maxi *hahaha*. 4 mössor till barnen (toppeluvor) blev dagens inhandling totalt. :-)
*
Imorron hade jag tänkt hinna bada på simhallen med barnen. Nu var det klåån längesen vi va där! Sommarstäng alldeles för länge!
Blir lite skönare att va där nu, när både Kelly och Kevin kan gå själva. Kevin är ganska tung. ;-)
Efter det har Kevin sin 3:e vaccination, och vi ska även kolla om kulorna har ramlat ner i påsarasket... Nångång måste väl "poletten" ramla ner ??
*
Nåväl, nu sover barnen - dyngtrötta efter dagens äventyr.
Jag ska passa på att leta fram alla kläder jag ska ha med mej till Norrköping, och sen ska jag packa ihop färdigt allt som ska till mitt nya kontor.
Fanken...vårat datarum lär ju bli TOMT !!!!!

Jo förresten.
Idag har vi skördat jordgubbar.
En HEL stor bunke fick vi ihop.
Igår kväll ännu bättre: en ÖVERFULL bunke med earth-gubbs !!! *SMASKENS !!"
Hahaha..jag och Micke åt två skålar var med jordgubbar 23:00 igår.
Ja just ja.
Vi delade också på 5 dl grädde.
hhhmmm....
Låter jävligt onyttigt (grädden bara..). Men faaaan va gott det va !! ;-)

Ikväll ska jag leva på jordgubbar!
Hej svejs!
*

Inga kommentarer: