tisdag, augusti 26, 2008

Lillebror och lillebror


Kevin är sjuk.
Rikgtigt rikgtigt jobbigt sjuk.
Hög feber (mest på natten - uppemot 40*C), förkyld så det är täppt i näsan, slem i halsen och var i ögonen.
Sover jättedåligt gör han också. vilket leder till att vi inte får så många sovtimmar heller.
På 2 dagar har vi sovit 4 timmar var, sammanlagt.
Jag börjar känna mej lite sliten.
Fatta att SOVA en hel natt!! ahhhh.....
Men vad gör man? Det är ju såklart mest synd om lillkillen...
Dessutom är det ju mitt i inskolningen nu, så han missar ju en hel del medans syrran är där, och jag får snällt stanna hemma tills Micke kommer hem 11:00 (börjar jobba 4:30), innan jag får påbörja mitt skift, som då måste avslutas efter att barnen har hunnit lägga sig för natten. *jäääsp*
Inskolningen för Kevin måste förlängas, vilket innebär att vi bägge får jobba i "skift" i mer än en månad, som det från början var tänkt.
Men men...förhoppningsvis blir han frisk snart, och förhoppningsvis slipper Kelly, jag och Micke trilla dit på förkylningen... *håller tummarna*.

Igår, måndag, for jag och Micke till Skellefteå för att kolla på lillhjärtat i magen.
Min mamma var hemma med Kelly och Kevin, medans vi körde dit.
Det var SÅ mysigt att va där och se på lillebror, som det än en gång konstaterades av barnmorskan. En liten lillebror på 1200gram, än så länge.
Huvudet har varit "nere" i 2 veckor nu. Med de andra 2 var huvudet aldrig nere förrän förlossningen satte igång, så jag märker stor skillnad på hur sparkarna yttrar sig denna gång mot för med de andra två....
Det var jättemysigt att åka iväg, bara jag och Micke, speciellt nu när vi knappt hunnit se eller prata med varann på 3 veckor.
Vi fick även en ny tid för nästa tillväxtultraljud, om 4 veckor.
Ska bli kul att se hur mycket han har växt på dessa veckor då.
Hur som helst, så är vi ganska överrens (vi och förlossningsläkarna) att det blir en tidigare-lagd förlossning, helst vaginal födsel, beroende på hur stor bäbisen börjar bli. Efter nästa ultraljud, blir det kanske 1 (eller om vi hinner) ännu ett till ultraljud för att kunna beräkna bäbisens storlek.
Jag är då bombsäker på min sak, väger bäbisen 5 kg föder jag inte "normalt". Vi får hoppas att han inte börjar väga så mycket, för tidigt, så att jag får föda normalt även denna gång. Dessutom är det ju lite riskfyllt att sätta igång födseln tidigare än beräknat, pga bäbisens andningsfunktioner osv. Men nog känns det tryggare att få ett datum, hinna få ryggbedövning och dessutom hinna förbereda sig både mentalt och kroppsligt inför förlossningen....
Men jag är inte orolig egentligen. Det kommer att gå bra.

I veckan har jag fullt upp på jobbet. Det tycker jag är jättekul! Då går tiden fort, och jag känner ändå att jag "längtar" tills imorron.
Det är roligt att åka tillbaka till jobbet när man vet att man har mycket att göra!

Det går jättebra med inskolningen för Kelly på dagis.
jag säger då det...Här är man inte mycket värd.
Kelly har inte ens tid att pussa och krama mej då jag lämnar henne, och när man kommer och ska hämta hem henne, ja då startar "brandlarmet".
Känns ändå bra att hon trivs så bra på dagis, och hon pratar redan om sina dagis-kompisar, ja, åsså Annelie (min kompis och deras inskolningsfröken) förståss!!hihi
Skönt att det bra! Då slipper man då iallafall känna dåligt samvete att man lämnar bort dom några timmar per dag.....
Som när man förväntar sig ett mysigt svar av sitt barn:
-Vill du följa mamma på jobbet, Kelly ?? Då kan vi busa med varann!
- nej. vara leka Anneli. och Angelica.
hhmm...
Så var det med den saken.

Nä, kära församling. Man borde väl gå å lägga sig så kanske man får ett pluss i sovkassan, om man har tur ??
Ska bara ta ur tvätten, och förbereda dagis-kläder för imorron...
Go natt på er!
****

Inga kommentarer: