måndag, augusti 11, 2008

Utvilad men trött

Oj, här stiger läsarsiffrorna!
Det är fler som besöker min blogg när jag INTE skriver, än när jag skriver....
Kanske borde lägga av och leva på gamla meriter !! hahahaha

Just nu är jag TOKTRÖTT och halvsliten.
Har förvisso vilat mej HEEEEELA långa helgen, på Sandvik Gård 4 mil från Norrköping, men faaaasiken va slut man kan bli av det också....
Lite som att kroppen börjar "kräva" den där vilan och lugnet jag fick under ett par dagar....*typiskt*
Men som dom andra på spa-helgen sa; Man är aldrig så trött som när man kommer hem från spa-helgen! Det är som att kroppen går ner i varv...

Resorna gick då bra iallafall.
Inga värkar på planet och ingen bäbis som kom ut på tåget. *pjuuu..*
Lite shopping hann jag även med, med skoskav som följd.
Annars har jag haft en underbar helg, med vattengympa, styrketräning och JÄTTE GOD MAT!! *mums* ...för att inte tala om den efterföljande träningsvärken av styrkemaskinerna... AJ!! :-)

När jag landade i Lycksele igårkväll 20:00 såg jag min älskade familj genom fönstret på flygplatsen. *griiiiiin*
Micke, Kevin och Kelly stod och vinkade i fönstret, och jag såg hur Kelly ropade: mamma!!
Inte lätt att hålla tillbaka tårarna just då. usch vad jobbigt! Men så jäkla skönt att va hemma hos dom igen, och att allt gått bra! (jag har faktiskt varit jäkligt orolig. Ni vet; knivhugg, flyg-krasch, tåg-olycka, rånad, skadad....u name it!).
Hemma och välbehållen. *andas ut*

Idag har jag jobbat min första arbetsdag på 2 år och 9 månader.
Skönt. Och kul!!
Mindre kul är att jag nu kommer att träffa mina barn max 4 timmar/dag, eftersom jag jobbar 12-21:00. Det tycker jag är skitjobbigt faktiskt! Men det får gå...
Det handlar om 1 månad först och främst, med de tiderna. Sen ser vi hur det blir upplagd, när dom får börja på dagis.
Samtidigt är det väldigt kul att träffa dom 4 timmar per dag.
För nu blir det Micke som är hemma från 11-12 tiden och dom kommer att bli "less" på pappa istället för på mamma. Dom är så glada och kramiga när vi väl ses, och det är ju SÅ jäkla UNDERBART!!! (Har ju aldrig provat på det förr..)
Ja, lite kluven blir man. Men som jag sagt: Det är SKITJOBBIGT! Tänk vad mycket jag missar med småälsklingarna....

Näni, dax att gå isäng, jag är heller TRÖTT efter helgens resande, alla nya intryck, nya jobbet och allt som ska göras där, och ja....jag har nog inte "landat" än, och landningsbanan lär inte öppna på ett tag....*cirklar runt runt runt*

Imorron får jag 4 timmar till med små-pluttarna. Gud vad vi ska mysa!
Go natt!

1 kommentar:

Linda Lidén sa...

Inte får du sluta skriva, du är så bra på det! :-)

Kanske du har många som väntar på inlägg mellan varven?

Lycka till med nya jobbet!