söndag, augusti 03, 2008

Norsjö Beach är över...

..för detta år!
Ett helt år kvar till nästa gång! Tragiskt....

Det är väl ungefär som med julafton: Det händer 1 gång per år, och man längtar hela det året. När det väl är över, så känns det bara så ...tomt!
Ja, en vit helg blev det då för både jag och grabbhalvan; tack vare att han hade arbetsjour.
Det är heller SKÖNT att vakna upp lördag och söndag-morron i fin form- och inte som andra år: schwajnigt bakis och illamående! *hua*

Torsdags blev det pubben, fast int nå länge. Tjejgänget drog snabbt till Pickan, där det blev chirre och dipp och tjejsnack...Mycket trevligt ;-)
Kom hem 2:00, och somna just före 3.

Fredag åkte jag till skellefteå för att köpa en nya dator till företaget. "Paket-erbjudandet" med dator och skärm var slut, så det blev ett annat paket, typ liknande.
Passade på att göra några ärenden på stan, medans barnen fick va hos var sin barnvakt: Kelly hos favvo-Kimmen och Kevin hos farmor. *skönt*
MIcke fick utryckning när han nyss slutat jobbet 15:00 så han blev borta till kvällen.
När han kom hem, åkte jag på partaj hos Frida och gänget. Där var vi väl till 23-tiden tror jag.
Var ju tvungen att åka hem där vid 23, för Micke fick utryckning igen...
När han är ute på natten kan jag inte lägga mej och sova.
Nog för att dom som skickar ut han på utryckningen, också ser till att hålla kontakten med han tills han kommer hem, så kan jag som inte släppa det...
Jag sitter uppe tills han är hemma och välbehållen. that´s it.
Att klockan blev 3:00 innan han kom hem gjorde mej inget.... NÄ, jag satt ju och gjorde DAGIS-schemat som vi ska i september !! hahahaha Knasiga Berta...

Lördag på dagen var vi inne i Norsjö hela familjen. Såg på några beachvolley-matcher och sen åkte vi hem där efter lunch, för att barnen skulle få sova.
Mickes kusin från Stockholm kom just då på besök.
Och sen min kusin från Umeå.
Ja, när dom åkte hem igen, var klockan 17:08. PANIIIIK!!!!!
Klockan 18:00 skulle vi börja äta hos Uffe och Tea (Hämtmat: Thaibuffé!) och vi hade alltså oduschat, ogett barnen mat, oklätt dom, opackat deras väska för kvällen då som skulle vara hos farmor medans vi var på "festen"....och mycket mer!
jag mena: Fatta bara tiden jag måste ha för att "stöka upp mej" !!! hahahahaha
...OCH VÄLJA KLÄDER !!! :-)
Det blev snabba ryck kan jag lova! Man var väl mer svettig efter duschen än före, efter att allt var gjort !?
Dessutom skulle vi hinna hämta hämtmaten som alla 24 pers. skulle äta! *gaaa*
Vi hann då med nöd och näppe...
Maten var schweinigt GOOOOOD och sällskapet ännu bättre ;-)
Trevligt trevligt!
Festen pågick till 23. Då var det dags för festfolket att inta pubbtältet, och för oss att dra oss hem. Barnen sov i sina sängar, och farmorn och farfarn satt i soffan och såg på tv- utan ljud !? hahaha Gulligt.....
Nä, här hemma är dom van vid bioljud, även om dom sover (vilket är jäkligt skönt!!)...fast det visste nog inte dom.
Vi såg en film och käkade ostkrokar (inte värsta GI-helgen med andra ord..). Kevin och Kelly låg och hostade hela tiden i sitt gemensamma sovrum, men tillslut gatt vi hämta upp Kevin. Hördes som att han skulle kvävas. Så han fick se filmen klart med oss, och sen sova i våran säng.
När barnen sover i min säng KAN JAG INTE SOVA!! Låg och skruva på mej till 5:00!!!! innan jag lade han i resesängen, då jag TILLSLUT fick sova!! sköööönt!!
Somnade faktiskt 2:40, men så blev vi väckta 3:05.
En av mina bästa vänner hade brutit fingrarna. ojojojoj...INTE SKÖNT !!!!
Efter det kunde jag INTE sova!...förrän efter 5 då...

Idag steg vi upp 9:30. Fikade och for till "Beachen" på samhället.
Kallt som zatan var det, och inte värsta skönspelen. Men så är det ju SÖNDAG också... ;-)
Fick middag hos svärmor och "svärfar"; för han fyllde ÅR IDAG! GRATTIS!!
God mat fick vi; och sen slocknade jag i soffan i typ en timme.... Trevliga Bea....
Vaknade, och fick tårta "på sängen" fast det var i soffan. :-) MUMS!

Ikväll ska jag kopiera hela min dator till hårddisken, för min dator har nämligen kraschat!!! Den kraschade i torsdags och sedan dess har jag inte fått igång den.
Nu gick vi in på nån setup och massa tjafs-vägar så nu fick jag igång den, men jag kan inte stänga av den förrän jag koperat allt. Sen ska den RENSAS!!!
Under tiden sätter jag igång den nya datorn jag köpt till pappas företag.

Sen lovar jag att det blir lugnt: Ett vaaaaarmt bad och sen en ljudbok i sängen - och en förhoppning på en TIDIG KVÄLL ikväll: Ett VÄLDIGT sällsynt senarium i detta hus! Fatta att sova mer än 6 timmar nån natt..... Skulle va HÄRLIGT!

Hoppas ni har haft en lika trevlig helg som jag!
Som sagt; 1 år kvar till nästa Beach.
Det är bara att börja räkna ner..

PS. Jag hoppas att du mår bra vännen..... Tänker på dej HELA TIDEN!! PUSS!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är hemskt när du skriver att det är hela 1 år kvar till nästa beach, jag hade gärnat haft de igen om typ nåra veckor:P..
//Helena

P@rtyplupp sa...

Ja...eller !!! Fast det är väl lite av tjusningen åxå...att vänta ett helt år menar jag!
Som med julafton antar jag... Fast julen blir man fortare less ;-) (jobbigt att få massor av julklappar...hahahaha)
Bea