söndag, augusti 31, 2008

För-värkar

Oj, jag har inte hunnit uppdatera bloggen på HELA helgen!!
Dax för en liten snabbis då.. ;-)

Jag och älsklingen fick en superhärlig dag på stan i fredags-eftermiddag.
Hann väl inte med så mycket shopping, och hade inte heller några "måsten" att inhandla så det blev mest att strosa runt på stan i lugn och ro.
Vi bestämde oss för att se bio också.
Narnia (2:an) fick det bli. Vi tycker om Narnia-filmerna, och alla andra fantasi-filmer, och dessutom var det inget annat bra på bio så...
Narnia går bara "dagtid" nu för tiden, så vi började se 15:30.
hahaha
Snacka om komiskt...
Vi satt helt själva i HELA biosalongen! *skönt*
Kändes lite extra "lyxigt", typ som att vi hyrt den för oss själva... :-)
Efter bion skulle vi äta middag.
Gick runt och runt och letade nåt bra ställe.
Alla ställen var sviiindyra....typ plankstek för 280:- = 560:- för bara maten för bägge oss.... Kändes ändå lite vääääl lyxigt ??
Jamen tillslut gick vi och kolla om kanske eventuellt förhoppningsvis Tatung öppnat efter ombyggnadtionerna. Det var ju som sagt stängt i måndags och byggröran var enorm så vi hade inga större förhoppningar.....
Döm om förvåning - och GLÄDJE!- när vi kom dit och dom öppnat restaurangen!!
De hade kvälls-buffé med en massa olika sorter för 145:-/pers - SVINAGOTT!!! Oj, så glada vi blev ;-) Man kan ju inte bara skippa en årstradition sådär... hahaha
Satt och åt lääänge och väl, vilket var skönt! Ingen stress hem, inga måsten och allt annat som brukar leda till att man kastar i sig maten och sticker...
Efter maten körde vi runt i Skellefteå och kolla på nybyggda hus/områden, och snart kände vi att vi inte ville hem längre....hmm...det fanns ju ett par Lyxvillor som man inte trodde var möjligt!! *avis*
men hem for vi då....

På natten, vid 3-tiden, vaknade jag av kraftiga för-värkar så nanting,....
Jag blev tvungen att både spy och ....ja...sitta på toa samtidigt, flera vändor. Inte kul.
Kändes som att jag var mitt i "värkarbetet" på BB ungefär... Kraftigaste hittills.
Dessutom kändes det som lite "jobbigt" då vi varit vakna hel-nätterna med kevin HELA veckan (vi har sovit max 2-4 timmar/natt), och detta var FÖRSTA natten han sov någorlunda bra. Ja, då hör lille-lillebror av sig i magen.... *typiskt*
1 timme höll det igång, innan det lugnade ner sig och jag kunde somna om.

Lördagmorron var det dax för möhippa och svensexa för våra vänner Carro och Fredde!
Det blev en liten överrasknings-"fest", som jag hoppas dom blev nöjda med.
Kul var det då iallafall!
Först samlades vi hos Jens och Marina och åt lunch, sen körde alla runt samhället och tutade typ en timme... (hahaha), sen bar det av till Källan, för bad, behandlingar och en 3-rätters middag. *mums*
Under kvällen bjöds det på en hel del lekar och uppdrag av lekledarna, och dom hade verkligen lyckats bra med att komma på roliga saker .... :-)
Jag hade dock sammandragningar, kraftigare än vanligt, hela dagen, så jag var alldeles slut och trött i både kroppen och knoppen, vilket kändes lite trist och onödigt!! Varför just idag ????
Vi var hemma där vid 23-tiden tror jag, och både vi och barnen var helt slut, efter en lååång dag med stoj och skoj.
Vi fick till och med en liten sovmorron idag till 9....(mot för 8:00 som dom börjat vakna nu för tiden). Min snälla sambo lät mej sova till 10, så jag fick en liten bonus ;-)
Idag har dom däremot varit heller trötta, barna mina, så dom sov 3 TIMMAR, mellan 12-15 samtidigt!! SKÖNT!!
Jag sov också. Helt slut.

näni, imorron ska Micke upp och jaga, och jag ska köra barnen på dagis och sen jobba, så nu wål jag väl ta å gå isäng så jag hinner sova nalta......
Det var längesen jag var så slut i kroppen.... Jag håll väl på å bli gammal ??
Shit pommfritt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

HEJ BEA!! Nu skriver jag till dig.. hoppas du mår bra!! tyck om dig syrran =) Kram Kim

P@rtyplupp sa...

Tack söta lillasyster ;-)