tisdag, november 18, 2008

3 veckor imorron...

Tänk...lillkillen blir 3 veckor imorron!
Helt otroligt vad tiden går fort! 3 veckor sedan han kom till oss. Jag fattar inte hur tiden kan gå så jäkla fort !!??

Det går förresten jättebra på jobbet. Elvin lär sig en hel del ;-)
Bland annat hur skönt det är när mamma håller i mej mer än vanligt, hur mysigt det är att vara ensam med mamma och bara gosas, pussas och mysas !! haha (det blir lite kontorstid kan jag lova...hihi)
Jag har mer tid till "lillis" nu än när man är hemma med alla 3 + då man ser allt som ska göras hemma. OCh det är SÅÅÅ mysigt att bara ta det lugnt! Han är ju för söööt godingen min ;-)

Snart ska Micke börja va hemma med alla 3, och jag gruvar mej faktiskt... Hur ska jag klara mej utan Elvin fortsättningsvis ?? hhmm... Jag får tjuva med mej han på jobbet, då Micke inte ser..HE HE. Han är ju trots allt min lilla maskot på jobbet ;-)

Ikväll har jag "bakat" lite. Det är CHOKLAD som gäller! *mums*
Kanske inte så GI-rätta men nääästan... hihi

Jag kokar grädde, smälter ner massor av mörk 86% choklad, och några Käck (lakritsgodisar). Sen strör jag några jordnötter i medelsmå bak-formar.
Jag häller chokladröran i formarna. Frys in.
Kokar lite grädde med vit choklad till en lagomt tjock smet.
Detta klickar jag på dom frysta mörka chokladformarna sen.
Det blir gott NAAAANTING ! :-) (alldeles för gott faktiskt!)

Har nyss sett klart Desperate Housewifes....
Nu ska jag byta till sovrumsteven och se kvällens pausinspelade HOUSE-avsnitt!
Sen ska jag SOVA!
Jag har VÄRSTA stora påsarna under ögonen, jo, större än vanligt, nu är dom som....ICA-KASSAR fyllda med...vatten!! USH!
Man är inte SNYGG! Och det är endast SÖMN som behövs för att dämpa dom lite. Kanske det skulle vara lagomt med små present-påsar istället ?? (snälla ?)

För övrigt går det bra med livet...
Jag lämnar barnen på dagis vid 8-tiden, och sen hämtar vi dem tillsammans klockan 16:00. De är där lite för länge tycker jag, men vad gör man ? Det går ju hur bra som helst och dom tycker ju att det är roligt där, och dom har många kompisar och bra fröknar, så det känns ju lite bättre ;-)
Jag kan ju lova att det är lite...stressigt för mej på morron. Åkäj, jag har lovat mej själv att inte stressa, vi ska ju hinna mysa också medans dom äter morronvällingen, och för det mesta går det bra! Men det är trots allt 3 barn som ska byta från pyjamas till kläder, äta, bortsa tänderna, på med ytterkläder, ta sig till bilen och spännas fast och sen tuta och köra ...*phu* Men dom är så snälla mina små paltar, så det går trots allt rätt så bra. Jag trodde det skulle vara värre. Ni vet: KAOS! Men icket! Åkäj, nog förekommer det "KAN SJÄLV" lite för ofta, men det får man leva med...Det blir knappast färre med tiden !? (har jag hört...)

Nä, nu har jag tjollrat tillräckligt. Dax för sängen!
Go natt!

Inga kommentarer: