tisdag, november 11, 2008

Men vad säger du ?

Idag har Micke blivit pappa.
Ja, på papperet alltså.
Vi var ju upp på socialkontoret och skrev under faderskapet....
Tro ni int hon ´börja tjata om att vi borde gifta oss.
Vaafaan...snart gifter vi oss bara för att slippa hennes TJAT !!
3 gånger har vi varit upp, 3 gånger har hon tjatat om att vi ska gifta oss. Ska vi orka 7 gånger till ?? SUCK! ;-)

Micke, Kelly och Kevin for till Åmsele iqwell.
Min pappa är där med en lastbil som det ska kopplas lysen på, så han behövde lite konsultation av Micke.
Så jag och Elvin är hemma ensamma, och det är så tyst och lugnt.
Sen så är ju Elvin så tråkig att han bara sover och sover, ja, äter och skiter åxå såklart, men han ville inte vara vaken med mej...
Men han är ju så myyysig! Ligger på min mage och knorrar ihop sig. Ligger alldeles stilla och bara...andas.
Han har blivit lite bättre sen han fick RS-virus. Nu andas han "fritt" på dagtid. Det blir bara tjätt vid midnatt nu för tiden. *typiskt* Men hey...man kan ju inte ha det för lätt heller ;-) Så nattetid gäller det att vara vaken för att höra att han får luft, och på dagtid ska man aktivera busungarna så att dom inte skulle råka få tråkigt...ehe... Snacka om damp-ungar...hahaha

Kelly råkade visst måla på bordet idag, med en tuschpenna.
Men Kelly, sa jag, sådär får man ju inte göra!
Kelly sa: Men, det är sånt som händer mamma. (gravallvarlig och vuxen i tonen).
hahaha Lätt att hålla sig för skratt.

Åsså när hon for ner för yttertrappen, då hon skulle gå till bilen och följa micke till åmsele....då sa jag hej då puss puss, och gjorde en slängpuss. HOn gjorde likadant.
Jag stängde ytterdörren och knackade på rutan och vinkade.
Då vinkade hon och sen skrek hon: vikken snygg tröjja du har mamma!
Jag öppnade ytterdörren igen och sa; va sa du ?
Snygg tröjja mamma!!
hahahaha Sånna härliga kommentarer man får ibland!
(jag ska väl tillägga att jag hade på mej min gamla avdankade championtröjja från -97...hahahaha )

Igårkväll satt Kelly i Mickes knä vid matbordet. Jag satt mittemot.
Sen satt jag och berätta om nåt, jag minns inte vad.
Hux flux säger Kelly, medans hon håller armarna i kors: Men vad SÄG du ??? (typ att hon var helt med i samtalet mellan vuxna...hahaha) Ja, barn är härliga!

Nu ska jag se Äntligen Hemma. DOm är så bra på att BYGGA UPP. hehe

Inga kommentarer: