fredag, november 14, 2008

Shopping !!!

Idag blev det en resa till Skellefteå.
Pappa behövde skjuts till Piteå av MIcke, för att hämta hem en av lastbilarna där, så då tänkte jag passa på att hoppa av i Skellefteå och shoppa lite ;-)

Och gissa om jag hittade grejjer!
Ibland hittar man hur mycket som helst, och ibland hittar man ingenting!
Idag var det en hur-mycket-som-helst-dag! ojojoj..... Snacka om adrenalin man får då man shoppar! jisses, att det kan va så kul!?

Köpte 3 par nya Fornarina jeans, 2 nya Vero Moda-linnen, en adidas-dress, ett par nya träningsbyxor från Nike, ett ny tränings-linne från Nike och lite mer småtjafs.
Det är SÅ kul att handla! *halleluja*
Nu måste jag bara träna, så att jag kommer mej i kläderna åxå...HA HA HA!

Vi var tvärt in på Ica och handlande.
Nähäpp...ingen kassörska !!
Jahapp...man ska SJÄLV skanna in sina grejjer, dra betalkortet, och slutföra betalningen. Helt utan personal.
Det var bara en liten stolpe man gick fram till, där det satt en liten skärm.
Skitenkelt och effektivt!
Fast jag blir ju lite rädd.....
I framtiden behövs snart inga kassörskor, eller andra tjänstefolk för den delen.... Snart är de ersatta av datorer, robotar eller andra "smarta" (?) uppfinningar.
Skrämmande.
Men jaja. Än så länge är det coolt....

Det spelades JULMUSIK för fullt på alla affärer. Snacka om chockad jag blev. JULMUSIK ??? Vafaan.... REDAN ??? SHIT! *panik*
Snart börjar det om igen: Årets version av denna OTROLIGA trängsel i butikerna, panik-inköpen just före jul, storstädningen i hela huset, utbyte av alla gardiner, fram med alla julsaker, spela julmusik hela dagarna så man bli förjävligt less, julbak, julkort och allt vad det heter. Vilken tid va !
Borde vara en harmonisk, lugn och trivsam tid då man träffas och umgås, men det är det inte. Julklapps-hysterin har tagit över våra hjärnor. Vi kan inte umgås längre. VI ska bara handla och handla. Och som jag skrev; det är KUL att handla!
Men sen då ?
Julen är över, och man är superless (för att inte tala om SUPER-PANK!) på allt vad jul och rött och glitter heter, och man vill bara ta på sig något gammalt och lägga sig under täcket och spela discomusik, eller vafaan som helst. Snacka om LESS man är den 25:e !! hahaha

Nä tacka vettja en vanlig lugn och trivsam fredagkväll med familjen.
Idol i rutan och en te-kopp i handen. Tända ljus och min nya härliga mjukisdress!
Myspys för hela slanten. Ingen stress.

Inga kommentarer: