torsdag, november 13, 2008

Vilken julklapp!

Hörde på nyheterna om att dom eventuellt ska ge ut en "extra julklapp" till alla barn! Jag skulle då inte tacka nej, om man säger så ;-)
Det handlade nämligen om att ge ett EXTRA barnbidrag till ALLA barn i december månad!!! WHAT!!?? Är det 1:a april eller ?
Ja, det lät så helt klart vettigt..... eller hur !?
Det innebär alltså att vi skulle få 3150:- extra i december - alltså totalt 6750:- (inkl flerbarnstillägg)!! INTE ILLA PINKAT! hihi Fast det lät ju för bra för att vara sant....Förmodligen försöker dom muta folket av nån anledning. Jag nappar!

Såg en snutt ur Extreme HomeMakeover iafton, då vi satt och gav Elvin mat.
Ni vet den här skrik-nissen med megafonen..?? Ty, tro jag han heter.
Vi kom på att Micke är Sveriges svar på Ty. hahahaha
Lika spretigt björnhår, lika "snurre sprätt"-energi, bra på att RIVA hahaha...behöver jag fortsätta ?? Snacka om att vi fick oss ett gott skratt! Fattas egentligen bara en megafon!! :-))
Men jag måste erkänna.
Det enda program där jag sitter och flännar från början till slut, är Extreme Home Makeover...haha Töntigt kanske men...faaan... Alla har ju alltid råkat ut för hemska saker, så jag kan inte behörska mej!
Denna gång var då värst.
En mamma och en pappa hade 6 barn, och den yngsta var under året tror jag. Pappa renoverade källaren för det var mögel där. Efter 1 månad dog han. Av möglet.
Han lämnade kvar frun och 6 barn, och ett ofärdigt hus.
Barnen grät, och pratade om hur de försökte återuppliva pappan i vardagsrummet, där han fått sitt anfall när de såg tv tillsammans. Fy så hemskt för barnen att uppleva det...Att se sin egen pappa dö.
Och snacka om att jag är bra på att sätta mej in i andras situationer....*griiin*
Nu när vi har 3 barn har jag bara blivit värre.
Det känns värre och värre för varje barn; TÄNK om NÅT skulle hända ???
Tänk att bli lämnad ensam, eller tänk att lämna dom ensamma. Tänk att inte få uppleva sina egna barns alla ålders-stadium, se dem växa upp och bli en egen individ med egna viljor (okej, det har dom kanske redan hahahah), men se vad dom blir för nåt! Tänk om jag skulle måsta missa det...Nä fy fanken!
Usch,...vilken hemsk tanke.

Ikväll sover Kelly hos mormor och morfar, tillsammans med kusin Angelica.
Det var så kul då moffa, och Angelica kom för att hämta upp Kelly.
Kelly sa: Moffa ! Och Linas unge! (hahahaha!)
Vars ha hon fått det ifrån?

SOm ni förstår är det väldigt intressant, men mest roligt, att ha en 2-åring med vild fantasi hemma. Man får skratta gott varje dag. Faan va härligt!
Idag tex. såg vi Tarzan och Jane (tecknat).
Jag sa: Där är Tarzan.
Kelly sa: ...och MAMMA!! hahaha
Jag sa: hahaha, men vars är pappa då?
Kelly: Hemma och bygg.
hahaha

Barn är underbara!

Inga kommentarer: