onsdag, november 05, 2008

Elvin 1 vecka

tjohoo vad tiden går fort!
Elvin är redan 1 vecka gammal och jag har knappt hunnit med !
Hade väl förmodligen sömnbrist hela första veckan, med endast några få timmars sömn på en hel vecka.
Nu har jag dock fått sova, tack vare att Micke tagit hand om alla 3 barn.
Fick sova hela förra natten och denna natt. Sovmorron till 9:30 - det var niiice det !! :-)
Nu är energin tillbaka och jag orkar faktiskt ha liiiite tålamod ;-)
Har ju till och med hunnit jobba, både måndag och tisdag, men inte heltid dock. Var ju tvungen att göra några fakturor och betala räkningar mm.... Det går som inte bara att lämna. Men så är det ändå ganska skönt att åka på jobbet och göra bort det, så slipper det ta energi i huvudet resten av tiden.

Igår kväll började vi fixa till köket, vilket vi har lämnat i evigheter nu.
Jag målade hela "valvet" in till köket, Micke gjorde en ny tröskel och en ny bänkskiva, och sen målade jag det också.
Sen klistrade jag upp nå fina dekorer på tv-rumsväggen och tv-rumsborden. Det blev skitsnyggt ;-) Bilder kommer som småningom. Även på lillkillen...

Kelly och Kevin sovde hela natten för första gången på en vecka nu.
Kevin sover numer i kontoret så att han får sova ifred när Kelly vaknar, och då går det jättebra.
Kelly vaknar ALLTID nån gång mitt i natten och kommer till oss och vill sova.
Elvin äter var 3:e timme och sen sover han resten av tiden, så han är då minsta bekymret.... Men det är väl som man säger; ju större barn - ju större bekymmer!! haha
Men Kelly har varit lite i o-ordning ett tag nu, sen lillebror kom.
Hon vägrar som sagt, somna om kvällen och skriker: Inte glömma Kelly! Inte mamma jobba imorron, vara hemma med Kelly!
Stackars tjej. Det är nog mycket som pågår i hennes huvud just nu.
Däremot är hon JÄTTEDUKTIG med Elvin! Hon höll i han 25 minuter idag, i STRÄCK!! *wow*
Efter 25 minuter sprattlade benen till och då sa hon; Oj då, myror i trosorna!
-Va, sa jag ?
-Oj, myror i brallan!
-haha jaha, fick du myror i byxorna, men då måste du nog upp och springa en stund!
-jåå.
Haha Hon är så gullig.
Vi håller på att öva hon att vara utan blöjja nu åxå. Det har gått jättebra idag. Så vi får hoppas att det håller i sig!!

Imorron ska jag vara borta hela dagen meste.
Jag och pappa ska på en företagar-dag i Lycksele. Vi åker 7:30 och kommer hem 17:00. Sen ska en kompis ha tjejkväll, så då blir jag borta resten av kvällen. Men det ska bli kul att träffa alla!

Nä, dax att ge Elvin lite käk. Sen bli´re efterrätt för vi andra; Bär i ugn med kokos och riven vit choklad på! *mumsfilibabba*

Ha en trevlig kväll!

Inga kommentarer: