lördag, juli 26, 2008

Det går vägen med vägen

Jaha...är det NU sommaren ska komma ?
Nu när snart alla haft semester klart, och den TUNGA känslan av att det är 1 ÅR tills nästa semester...*suck*
Fast för mej spelar det egentligen ingen roll.
Jag har varit hemma 2,5 år nu, och haft det UNDERBART hela den tiden med mina småttingar...jag kan då inte klaga!!
Jag hoppas bara att det blir lite jobb snart....
Jag måste vänta till efter 4:e augusti, för det är först då jag får hjälp med alla papper på arbetsförmedlingen... Känns lite knasigt att måsta vänta på dom!?

Idag har vi varit i Risliden igen och våldgästa. Det blir både mellanmål, lunch, mellanmål och middag de dagar vi är där. Och ja, det har väl blivit ett par dagar nu... he he
Tur jag har en snäll farmor som ordnar allt!

Vägen går undan. Det händer saker hela tiden!
Gud vad dom är duktiga; min pappa, Micke och brorsan! Jobbar på som tusan alltså!
Dom kom hem sent i natt, och for dit tidigt imorse.
Jag får nog köpa hem en sån här kudde, så slipper jag sova "ensam" !!?

De jobbar hårt, men det blir TOPPENRESULTAT därefter också!
Tyvärr strulade en traktor halva eftermiddagen idag, så det blev mindre gjort än planerat, men nu är den igång igen!
De har snart gjort klart hela vägen ner till udden, vilket är ca 2km.

När jag kom ner till Sommar-Udden höll jag på att döööö...
GUD VAD FINT !!!
Dick och Micke har varit där och röjjt bort en massa träd, och rensat bort småbuskar och kvistar, så det blev jätteöppet och FINT !!
Solen lyste som bäst, sjön stod nästan stilla, och det kändes bara så HÄRLIGT! Stod där bara och andades. Kände lugn och ro. *härligt*
Det ska bort lite mer träd vid sjö-kanten och sen har vi en hel udde, som är helt öppen mot sjön, bara för oss själva. SOlen kan lysa hur mycket den vill på oss ;-)

Pappa och Micke ska jobba på vägen hela natten förmodligen, för imorron blir dom av med en av grävmaskinerna, så det gäller att ligga i.
Imorron skulle dom dit vid 8-tiden och fortsätta.
Vi hoppas att vägen hinner bli någorlunda klar i helgen, så det bara är "finliret" kvar till senare.
Ja, jag säger det då igen: Dom gör ett skitbra jobb! Den blir JÄTTEFIN! Jag trodde det skulle ta typ hela hösten....hahahaha...tjejjen med koll ???

Ikväll ska jag sitta med fakturor igen, och sen ska jag göra klart ritningarna för hur övervåningen ska se ut, och eventuellt om jag hinner göra ritningar för sommarstugorna våra.... Ja, inte har jag då tråkigt iallafall! Bara roligt! :-)

Ha en skön sommarkväll!
Bea

Inga kommentarer: