tisdag, juli 08, 2008

Dop och Kalas sen sist

Nu var det ju ett tag sen jag skrev....(hahaha...ändå 4 DAGAR!!)
Sen sist har vi hunnit med både ett dop i Piteå och ett "kalas" här hemma!

Dopet var på söta Carl, Mickes systerson och våra barns senaste kusin-tillskott.
Vi sovde till 10 på morron, och sen blev det lite bråttåm till Piteå... Funny om vi försovit oss på ett dop som skulle hållas 13:00...hhmmm...
Dit kom vi iallafall. Dopet gick bra, och det var en jättefin kyrka mitt i Piteå.
Den var så ljus och trevlig, och samtidigt mysig. Inte som våran kyrka i Norsjö...jag tycker den är så mörk och trist på ett sätt.

Fika blev det efterråt, på Annelundsgården.
Sen körde vi runt efter det, för att söva barnen en stund.
Fick sedan middag hos Malin (Mickes syster)och Erik, och Carl.
Jättesmarrig köttstek som dom grillat, och flera olika kalla potatis-sallader (hemmagjorda) och en vanlig sallad. Svnigott säger jag bara!
Efterrätt blev pannacotta. *mums*

Vi stannade där till typ 23-tiden på kvällen.... Satt och prata med Malin och Erik och några av deras vänner. Trevligt trevligt! Barnen var så snälla, så det kändes inte så bråttåm hem.... Dom somnade dock DIREKT dom hamna i sina bilstolar då vi väl åkte hem!
Bara några kilometer utanför Skellefteå började bilen huckra....slut diesel! FAAAN!
Men vi klarade oss ändå fram till en tankomat.. Men inte var det långt ifrån soppatorsk! Rullade i nerförsbackarna, och körde lugnt uppför....*spännande*

Måndag 7/7 (igår) var det dags för ett litet kalas här hemma.
Jo....Micke fyllde ju 31 år så vi hade som "öppet hus" hela dagen! Och ni vet ju vad det innebär; typ fika, fika och åter fika ungefär jämt!
Min farfar bjöd alla på pizza vid middagstid, och tur var ju det, så fick man då lite "mat" i magen.
Mina kusiner Adam (från Umeå) och Alice (från Malå) svängde förbi...Skulle egentligen bara hämta upp Adams sambo Kicki hos oss, åsså råkade Micke fylla år!
Sist dom kom på spontan-besök fyllde Kelly 2 år i maj...hahahaha Undrar om det kan va planerat ändå...???

Jo, det kom ju en objuden gäst också. Fast en bra sån.
GLASSBILEN!!!
Snacka om tajming! Svängde upp på gården (det gör den varje gång den kör förbi, och jag tycker att det är lite pinsamt att han sitter utanför våran bro och väntar på att vi ska komma ut och köpa glass....Man känner sig nästan lite SNÅL när man INTE köper!!!).
Igår var det dock en plussaffär för den att svänga in!
Han måste ju ha sålt glass för över 3000 spänn!! (nästa gång lär han bli besviken...hehe)

Senare på kvällen såg vi en film med mina syskon med familjer. En skitbra film!! Kommer inte ihåg va den hette...nånting med "Point" i slutet...men den va då skitbra iallafall!

Micke fick en härlig dag, med sol och många presenter och vänner på besök!
1 år till nästa födelsedag....
Men det lät på Micke som att han inte ökar i ålder nå mer.... Hur nu det ska gå till??
Som det stod på ett av korten:
Kom ihåg, du är inte äldre än vad du känner dig!

Jag är då 25. ;-)

Inga kommentarer: