onsdag, juli 23, 2008

Trevliga Bea...

....somnar i soffan när hon är borta för att se film tillsammans med vänner.
Trevligt trevligt!
Heller trött jag var ändå. Kände bara hur TUNGA ögonlocken var!
Det var en sån jäkla BRA film, så jag viiiiille verkligen se, och ni vet ju hur jobbigt det kan va !?
Ett tag satt jag och höll upp ögonlocken, men när jag halvsomnade föll armarna ihop och ögonlocken stängdes. Zzzznark !!!
Dom andra skratta åt mej. Typiskt. Jag som skulle va smidig... hahahahaha

Det kanske finns en förklaring till min trötthet.
Har ständigt sammandragningar (och dessutom kom 2:a svängen med förvärkar förra natten...), och jag Micke och farsan var ute och gick på surmyra hela dagen igår.
Varför ?
Ja, det kan man fråga sig!? hahaha
Nämen, vi letar (och har hittat) en fin bit mark till ett sommarstugebygge framöver.
Vi hittade en liten udde, som vi får bygga på gratis, eftersom den ägs av FARFAR (världens bästa farfar dessutom!), så nu är det som bara att sätta igång att gräva!! hihi
Imorron kommer det en och gräver till vägen, som en gång i tiden gick ner dit, och efter det ska pappa och Micke gräva till hela "tomten".
Det blir som en liten camping skulle jag tro...hahahaha....Jag menar; pappa, jag, Dick och Kim ska bygga var sina stugor på udden. Det kommer att bli skitamysigt!

Men hur som helst; gick på surmyra hela dagen, med pappa som guide.
Guide och guide... Vi gick vilse. Inte bara en gång dessutom. Det enda som han verkligen kan hitta till, skulle väl vara ett fikabord skulle jag tro, och det fanns inte i skogen!
Pappa var och jagade med min farfar innan jag var född.
Farfar hade "styrt" älgen mot farsans plats, så att han skulle få skjuta älgen. Farfar ropade: Nu kom älgen! Nu kom älgen! Skjut, Jörgen, skjut!
Jörgen svarade i sin radio: Öhh....jag sitter hemma och fikar hos morsan. Jag frös.
hahahaha
Där har ni min pappa, och hans skogs-vanor..... :-)


Hur som helst, vi var tvungna att hoppa över värsta breda krondikena flera gånger, och ni vet hur skönt (??) det är när man är gravid och har foglossning !?? Fanken....
Vi for alltså hemmifrån 10 på morron, och kom hem 21 på kvällen, och sen for jag och såg film.
Tro ni jag va trött eller ?? *suck*

Fick, som sagt, värsta förvärkarna inatt också. 1 vecka sen förra gången.
Jag flåsa, och Micke massera mitt ryggslut. Usch... Måste jag bli påmind REDAN om hur det kommer att kännas.....???
Kanske ska ta det liiiite lugnare ändå ??

Har förresten fått tid på tillväxtultraljud nu !!! jihoooo ! Ska bli spännande att se hur lillebror har det, och SEN: ÄR det (fortfarande) en lillebror ??? Nu kan man ju se säkert. Vi kanske får en överraskning hux flux ?
Ultraljudet är inte förrän sista veckan i augusti, så jag lär ju vänta ihjäl mej tills dess.....
Sen tyckte barnmorskan att jag skulle dit med jämna mellanrum för att se till att bäbisen inte hinner växa sig för stor denna gång. Lät som en fin-fin idé tyckte då jag ;-) Tänk att det kan va så kul att se lillbäbisen som sprattlar och busar i magen, genom en svart/vit teve-skärm ?? haha
Och TÄNK att väntan ska va så himla LÅÅÅÅÅÅNG på att lillknubbis ska komma ut....suck!
När sen bäbis är ute, ja då FLYYYGER tiden bara förbi! What the hell happend ?

NÄ ni, klockan är över tolv.
Nu har jag bara kvar en semesterersättning att räkna ut, en faktura att göra klar, några fakturor som ska sorteras och sättas in i juni-pärmen och sen äre GO NATT!!

Go natt på er!

Inga kommentarer: