fredag, juli 18, 2008

Mammor på stan...


Idag har det varit en rätt så lugn dag.

Min systerson, Alex, "fyllde" ett halvår, och det första halvåret firas ALLTID i våran familj! Det finns som bara fördelar med det; go´fika, och presenter en extra dag det året!
Och om bara några veckor fyller min brorson, Kasper, ett halvår också...Så jag ser som inga nackdelar ;-)
Kul är det då!

Det blev, hur som helst, fika hos Alex. Jag åt mest jordgubbar och grädde! MUMS!
Barnen busade, ja, även dom vuxna.,.,.hehe
*
Ikväll har jag varit på "fest".
Kim och Lina skulle festa med sina tjejkompisar, och sen äta plankstek på hotellet, så jag hakade på, efter en lååång övertalning. Känner mej inte riktigt hemma med stormagen - på pubkväll!
Fast...vad spelade det för roll, när vi ändå var BARA 5 stycken PÅ HELA BYGGET ??? haha Komiskt....
Vi kom, vi åt, vi drog! (måste ändå få tillägga att planksteken var jäkligt god!!)

Hamnade på en annan fest, med betydligt mer folk, och mer hålligång än hotellet.
Och som en av killarna på festen sa; Jaha, nu kommer mammorna på stan!!
Hahaha...
Ja sa jag, fast dom här mammorna är berusade!! :-) (utom jag då).
(Kanske ska berätta för er som inte vet, att här har vi "mammor på stan" som går runt i samhället på helgerna för att hålla ordning på ungdomar med alkohol...)

Ja, där blev vi kvar till 23-tiden, sen körde jag tjejjerna till en annan lägenhet och själv stack jag hem...

Micke var ute och grejjade på med bilen. När jag kom innanför dörren i huset såg jag en syn jag inte trodde var möjlig....
Hela huset var STÄDAT!! Det var rent! Det var dammlöst! Det var ordning och reda! WHAAAAT ????
Snacka om skönt! Att komma hem till ett superstädat hus måste vara bland det bästa som finns !! (hahaha höga krav...???)
Och dessutom när man sluppit göra det själv !!! :-)
Ja, han är fantastisk grabbhalvan min!
Tog hand om barnen så att jag skulle få en "utekväll" och DESSUTOM städade huset! Det hade faktiskt räckt med att ta hand om barnen.....
Tack älskling!

Nu ska jag göra klart lite fakturor, men sen tror jag banne mej det blir vågrätt läge med stängda ögonlock. *zzznaaaark*
Go natt !

Inga kommentarer: