tisdag, juli 29, 2008

Lugnt och skönt


Ännu en dag med STRÅLANDE sol! HÄRLIGT!
Det var väl nääästan +50*C mot husväggen, och det är inte lite det!
Har egentligen latat mej hela dagen. Det är faktiskt ganska skönt ibland.
Fck sovmorron av älsklingen, som tog hand om barnen då dom steg upp 8, vilket var behövligt. Lade mej 3 inatt, efter att ha sett 3 inspelade avsnitt av CSI, lyxfällan och Journey man.
Egentligen skitprogram (förutom CSI, som vi ALLTID ser), men ändå hade jag så tråkigt att jag bara måste se dem.... Bara slappa och fördriva lite tid.
jaja, jag vet...på natten ska man sova, men igår var jag inte trött, så det fick bli teve istället.

Kelly följde med Kim och Sebbe till Lycksele idag.
Min mamma och pappa är där med husvagnen på campingen, och dom ville att Kelly skulle komma så att hon skulle få bada på Ansia och ha lite kul!
Nu blev det så att dom skulle stanna till imorron, så Kelly fick stanna hon med. De skulle bada imorron också, fuskisarna!
Däremot förstår jag inte hur mors-fars orkar stanna till imorron ??
Dom åker nämligen till Turkiet imorronkväll, men verkar då inte ha det minsta resfeber!?
Jag menar; dom har OPACKAT, OTVÄTTAT och OSTÄDAT !! ?? Jag skulle inte palla!!
Nä, här står resväskorna redo minst 2 veckor i förväg, och allt är planerat in i minsta detalj!! hahahaha Så olika vi är....

Fick lite DAMP ikväll, efter en hel dags solande / latande, så jag och Micke (och kevin)cyklade in till NOrsjö och åt en mjukglass.
Jo. Och sen blev det även en hamburgare till middag. hahaha Grundade med en mjukglass...crazy-people!
Gott var det då!
Cyklade hem igen och satt sedan ute i varsin solstol och sög in den sista stunden av solens sken.
Så himmelskt SKÖNT!!!

Kevin lade sej lite senare än vanligt ikväll. Han var så himla "uppåt" av att äntligen få ensam-tid med bägge sina föräldrar, helt utan att storasyster ska ta all uppmärksamhet! Ja, herregud vad grabben var glad! Busade ändå till kvart i nio, innan han fick "gacka" och lägga sig för natten.

Nu börjar "arbets-skiftet". Som vi brukar säga: Klockan 20:05 börjar arbets-passet. hahaha (När barnen har lagt sig alltså...).
Micke har flyttat en liten "stuga" till hundburet och håller på att bygga lite på det, och själv sitter jag med alla papper, som vanligt!
Hade funderat på att jobba lite med scrap-booken, men näe....där tog orken slut! Då måste jag sitta med det till imorron bitti... Det var ett tag sen scrap-booken uppdaterades, kan jag lova!

Däremot har jag kommit på ett sätt att både orka med, och hinna med att uppdatera barnens Mina första år- pärmar.
Som alla säger: Man skriver i första boken, sen får man mindre tid till 2:a och 3:e.
Ja, ni ska se syrrans första år-bok. Den är nästan tom. Några ynka rader om förlossningen, en avbildad liten baby hand och fot, och sen några bilder på jag och Dick som håller och sköter om henne. Sen står det mest vad jag och Dick gjorde. Och jo... i slutet finns en avbild på hennes fot igen. Fast denna gång som 10-åring !! hahahahaha Gud vad vi skrattatde åt det!
Som Kim sa: Fick ni så dåligt samvete att ni skrivit lite att ni gatt rita av min fot då jag var 10 år ???? hahahahaha

Ja tillbaka till min lösning av problemet.
Jag skriver ju, som ni vet, om varje vecka, sen barnen föddes.
Det börjar faktiskt bli lite jobbigt nu. Det är SÅ MYCKET som händer, och därmed så mycket att skriva. Och dessutom vill jag ju verkligen hinna berätta allt som hänt varenda vecka, för jag själv tycker ju att det är jätteroligt att ha kvar dessa minnen!
Men nu kom jag på det; Jag skriver om BÄGGE samtidigt, på ett word-dokument på datorn, och sen skriver jag ut 2 ex, och klistrar in i pärmen, så får bägge samma "information" och dessutom blir det snyggt skrivet...hihi
För TÄNK när två blir tre... Tjohoo, vad mycket mindre tid jag kommer att ha till sånt!? Jag lär ju få skrivkramp!
Men dessutom kan det vara roligt för syskonen att "följa" varandras utveckling !?
Ja, det funkar då för mej....

Nä ni...Dax att börja "jobba" !
Ha en skön sommarkväll!

Inga kommentarer: