tisdag, juli 08, 2008

Musse på väggen


Ikväll fick jag värsta infallet att jag skulle måla något på väggen i lekrummet.
Jag letade fram lite olika bilder, medans Micke hämtade overheaden på jobbet.

Tillslut bestämde jag mej för Musse Pigg, en blomma och en av de 7 dvärgarna.
Klockan 18:00 började jag rita på väggen.
Klockan 21:15 hade jag hunnit klart hela musse och nästan hela blomman.

Den lilla dvärgen gör jag imorron. (Jag får hoppas att "infallet" ligger kvar...)

Fick däremot en massa värk i nacken,axlarna och ryggen på köpet, så vi får väl se om det överhuvudtaget blir nån målning imorron..

Micke har mätat och sågat mest hela dagen. Det var nämligen dax för alla brädor runt fönstrena att bli färdiga...
Och så vint och snett som vårat hus är, så blir ingen bräda lik den andra, så varje fönster är unikt (på ett dåligt sätt.,..hehe).
Nu är de dock färdig-mätade och sågade, så alldeles snart ska vi ut och grundmåla alla brädor.
Imorron kan vi då toppmåla första varvet, och ev. hinner vi även toppmåla sista varvet innan dom sätts upp. Äntligen börjar det luta åt "färdigt". Har kännts som en eeeevig uppförsbacka som aldrig tagit slut!

När detta är gjort, har vi "bara" hallen och trappen kvar.
Vi ska gjuta, och lägga in golvvärme i hallen. Klinkra, sätta väggar och nytt tak (med spotlights), tapetsera och sätta in ett garderobssystem.

Trappen ska först mätas ut vart den ska sitta, hur den ska se ut och hur den ska vara konstruerad (av Trätrappor i Norsjö), och sen kan vi sätta in den.

Blir förmodligen lite enklare att börja med övervåningen, när man får en trapp som går dit upp......eller va tro ni?
Vi börjar ju, som sagt, ha lite trångt om rum....

Ikväll börjar vi med att Kelly och Kevin får sova i samma rum.
Gick ju hyfsat ikväll; Kelly skrek och Kevin somna direkt. Kelly somna efter en stund hon med, hon var bara lite övertrött (Jag skulle ju måla klart i rummet...).
Imorron bitti blir det värre.
Kevin vaknar alltid vid 8-tiden. Då har Kelly INTE sovit klart. Hon sover då till 9:30 oftast. 10:00 ibland.
Så det blir spännande att se, vem som väcker vem, och hur morrondagen blir på humör-skalan...???

Nä, ut å måla !! (Chefen ropar....he he)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hey...vad himla snyggt du har målat!

P@rtyplupp sa...

Tackar!

Anonym sa...

Du e ju en riktig konstnär vännen!..tänk om man var lika duktig som dig=).
Hehe då vet man vem man ska höra av sig om man vill ha en fin målning i barnens rum:P ?=)..
Kramar

P@rtyplupp sa...

Tack Helena!
Prova dej fram, blir det knasigt, är det så lätt att börja om! Färgen torkar DIREKT! (vilket åxå kan vara en nackdel...).
Jadu...vi ser väl om den saken...hihi