lördag, oktober 25, 2008

1 dag kvar...

..av utbildningen, sen får jag åka hem till min kära familj!
åååhhh...va jag börjar längta hem!
Nu har jag varit här onsdag till söndag i 2 veckor i sträck, och hotell-livet, lixom studentlivet, börjar bli lite "jobbigt"....om man nu får "klaga" haha
Nämen, rent seriöst... Hjärnan är så full att idag har jag nog inte fått in en endaste liten fakta-grejj.
Vid ett tillfälle satt jag och en av deltagarna och funderade: Vad ska vi radera från hjärnan nu då, för att rymma det här nya ?
Och det känns verkligen så.
Kan man radera lite onödigt vetande från "hårddisken" så vore det bra om ni tipsade mej om HUR, för det BEHÖVS !
Sen så är alla trötta i hjärnan (det är inte bara jag som tur är) så det blir mest en massa tjoller, fnitter och skrattutbryt! hahaha Vi får inte mycket gjort nu....
Imorron är det någon slags "repetitionsdag" och det lär ju verkligen behövas.
Direkt vi börjat räkna på nån ny kalkyl, så undrar jag genast: Vad var det förra vi räknade då ?? Och när ska vi använda det räknesättet ???
Det finns ju faan 100 olika räknesätt och kalkylunderlag att gå efter för en och samma grejj!
Idag var det snack om nyckeltal; soliditet och kassalikviditet.
När faaan ska jag använda det, och NÄR jag gör det- lär jag ju inte komma ihåg ett skit av det ;-) Aja....det är ju alltid tungt i början.
Det finns ändå, trots allt, mycket som faktiskt HAR fastnat i min lilla luftbubbla på övervåningen, och jag åker inte härifrån helt nollställd (som då jag kom hihi). Det har varit jävulskt lärorikt, och jag ångrar absolut inte att jag åkte hit!

Nu har jag nyss hämtat bilen från COOP-parkeringen och ställt framför hotellet.
Imorron bitti börjar vi utbildningen 7:00 (ny vintertid!) och före det ska jag ha fikat frukost och checkat ut (packat ihop och bärt ner allt till bilen). Hua! Det blir stressigt. Det gäller att lägga sig tidigt ikväll.....
Alla andra kvällar har jag suttit uppe och pluggat och läst Åkerihandboken och gjort kalkyler till 23-24 tiden, men jag tror jag ska vila hjärnan ikväll. Den kokar snart över. Det kan ju även finnas risk för att jag blir smart hux flux, och DET vill man ju inte ;-)

Medans jag har varit på utbilding har Micke passat på att köpa in ÄNNU en bil till vårat hem. Va´re en SAAB-jävel eller vad ?? ;-)
Jo, då passar han på minsann.
Frågan är ju; behöver vi 3 (!!) bilar, då det bara är jag och Micke i hushållet som har körkort ???
Mitt svar på det förstår ni nog redan. Micke tyckte annorlunda.
Jahapp..ännu en bil att betala försäkring, skatt, vårda ömt, byta däck, underhålla och tanka....värdelöst.
Det hela slutar väl med att han säljer bort min kära Mitcha, som går som ett spjut! Min kära lilla räääser-bil....*snyft* Jag och Mitchan kanske kör iväg långt långt bort tills "parasiten" som försöker mobba ut Mitchan sticker iväg....Vi får se.

Annars är det som lugnt i magen.
Lillgrabben sparkar och har sig....och joo...trycker något otroligt mycket på pinkblåsan! Direkt jag ställer mej upp måste jag på toa.
Och inte går det att sitta på toa som normalt folk längre heller.
Nä, som det är nu har man fler piss-ställningar än 6-ställningar, och man får minsann byta ställning 100 gånger innan man verkligen tömt hela blåsan! hahaha
Tur det går över då bäbisen ploppat ut ;-)
DÅ kanske (kanske) man byter ut piss-ställningarna mot 6-ställningarna igen. Vem vet.

Iallafall.
Ikväll ska jag "packa ihop" kappsäcken och göra klart för utcheckning.
KÄnns skönt att åka hem (imorron efter kursen, vilket lär bli vid 16-17-tiden) samtidigt som det här är min "sista" vila.
När jag kommer hem igen, blir det som vanligt full rulle med barnen, hemmet och magen. Det har verkligen varit skönt att stressa ner, plugga i lugn och ro, och bara tänka på sig själv, samtidigt som det blir skönt att komma hem, samtidigt som det blir jobbigt att komma hem. Ni förstår. Iallafall ni som varit gravida med flera gånger.... Men jag önskar ju att jag får "göra bort" förlossningen så snart som möjligt, så kommer jag att orka desto mer och återfå "min kropp" och min energi. Mest av allt längtar jag till att träffa lille-lillebror.
Jag kan såklart inte fatta ÄN att vi ska få en bäbis! Det är helt ofattbart i min hjärna...alltså en liten kille.... som bara vill mysa med mamma och pappa. Å dom luktar ju så gott dessutom. Varma och goa, små och sköra, helt beroende av oss, dygnet runt!
Det är faktiskt lite "skönt" att få en bäbis i huset, för när man har det blir kroppen lite "piggare" dygnet runt. Man får ¨någon slags superenergi som legat undangömd nånstans (vill gärna veta vart!), och man kan va pigg dygnet runt känns det som. Men det är ju klart; det håller bara i några veckor, tills man är tillbaka till känslan av att vilja sova en hel natt igen. Nu har vi haft TUR med våra två knoddar; dom har bägge sovit 12-timmars nätter från 10 veckors ålder, och då får man nog känna sig lyckligt lottad (speciellt när man hör andra som är uppe varje natt under hela första året, och ibland längre !!!hua....). Får jag sova orkar jag med hur mycket som helst på dagen. Micke behöver däremot inte sova. MEN ÄTA!! Så vi kompletterar nog varann ganska bra då....hahaha :-)

Vikket svammel.
Imorron ska vi på Paltzerian och äta lunch hela gänget. Har aldrig varit där, så det blir intressant.

På onsdag är det STORA DAGEN!
Då ska vi på kanske sista ultraljudet, och läkaren ska känna på livmodertappen.
Är den mogen, så ska dom sätta igång förlossningen. HJÄLP! REDAN!
Fanken vad tiden har gått fort!
Nu när jag räknar efter så har jag varit gravid i totalt 27 månader sedan 2006.
Det innebär konstant gravid i 2 år och 3 månader. Hahaha...helt otroligt. Det är lång tid det.... Kanske man skulle ta en välbehövlig "paus" i gravidandet ?
Det blir väl en paus på långa 5 månader skulle jag gissa....Måste ju följa trenden!! hahahaha :-)
Ta inte allt så allvarligt hörrö du.

Nu ska jag upp till rummet och snarka.
För ni som inte visste det, så är ostkrokar INTE en grönsak, trots sin fina gula färg. Ett tips bara.

Hej svejs!

Inga kommentarer: