fredag, oktober 31, 2008

Liten har blivit mindre

Tack allihopa för era värmande lyckoönskningar - de värmer ! ;-)

Igårkväll åkte, som sagt, Micke och barnen hem till NOrsjö, och jag och Elvin stannade kvar på BB.
Snacka om trött jag var alltså!
Har typ inte sovit sen före förlossningen, bara för att jag gått omkring och varit så "speedad" av förlossningen och av att ha fått ännu ett underverk!
Inatt fick jag knappt sova alls....*typiskt*
Nä, nu skulle killen börja äta upp sig igen, och åt klockan 22, klockan 1, klockan 3 och 4, och klockan 7.
Nu när jag inte var lika "speedad" längre var det RIKTIGT tungt att kravla sig upp, göra "gacka", mata han, rapa han och sen försöka sova igen.
Som vanligt får jag lite "stress-symtom" när barnen är småsmå.....
Jag har så fruktansvärt svårt att somna om efter att ha gett dem natt-maten, för jag får en stress-tanke som säger; Jag ska lix upp snart, för då vill han ha mat igen!
Jag vet att det är en väldigt dum tanke, som inte skänker någon lycka eller what so ever, och jag vet att det inte gynnar någon alls, men så är det.... Typiskt mej bara.
Jag måste arbeta med det där, och kanske börja tänka så här istället: Nu ska jag sova riktigt gott, sen ser vi när jag måste upp nästa gång, men då är jag då utvilad ;-)
Om det funkar vette klåån.

Men lillkillen är då supersnäll i övrigt.
Han kan inte riktigt grina än. Han piper som en fågelunge istället. hahaha Stackars kille.
Man vaknar av "piiipet", gör iordning maten, ger han mat, och sen somnar han igen, som en stock. Han sover HELA TIDEN alltså!....ja...åsså blir det en å annan prutt i blöjjan mellan varven..hihi.
Man glömmer fort den här riktiga bäbis-tiden...alltså hur mycket dom verkligen sover, hur lite dom äter, hur snälla och lugna dom är. Det glömms fort bort, för det handlar bara om några dagar; sen får man igen ;-)
Blir han lika snäll som sin storebror har vi tur. Han var väl ungefär så här snäll tills han fyllde 9 månader. DÅ blev han VILD! och GALEN! hahahaa
FÖre det låg han som en liten docka, sa inte ett ord, bara tittade omkring och observerade omgivningen. BÖrjade inte sitta eller krypa förrän 9 månader, men sen gick det undan. SPrang när han var 11 månader, och sen dess har han inte slutat. Nu är han på den "nivån" att han klättrar på allt han ser; ungefär som spindelmannen, fast utan spindelnätet. Kevin har så stora platt-fötter att han inte behöver något nät, fötterna suger fast sig på vilket underlagsom helst....och det mina vänner, är inte kul för oss :-)

Snart kommer Micke och busbarnen hit och hälsar på. VI ska väl på stan en sväng och köpa lite grejjer, sen ska vi bara sitta på rummet och mysa.
Min pappa va just här och hälsade på.
Han frågade efter mitt rum, och då sa dom att besökstiden var slut, och undrade vem han var.
-Jag är pappan.
-(barnmorskan såg frågande ut)
-Ja, alltså pappan till dottern (IQ !!!!)...hahaha
-ööhh..jaha...ja hon ligger här.

Pappan till sonen var ju här igår och han såg INTE ut som pappan som nu sa att han var pappan-.....hahaha kunde ha blivit galet det där.
Sen tror ju farsan att han ser lika ung ut som Elvins pappa, så när han gick och höll i Elvin när vi skulle ner till cafeterian, sa han: Nu tror dom säkert att jag är pappan!! (hahahaha....pappa! kom ner på jorden!).
-DOm tror nog hellre att du är en snuskgubbe isånnafall, sa jag.
Då lyssnar har inte.

NÄ ni mina vänner...
Ligger här och har det bara bra. Lugnt och skönt. (ett litet tag till iallafall..)Bara myser med Elvin så gott det går, och han blir ju såklart bara sötare och sötare ju mer man tittar ;-) Och man kan ju inte sluta titta på han (visst känner ni igen er!), så GISSA om han blivit SÖT!! ;-)
LIten är han då iallafall..VÄgde han idag: 3,6 kg (Födselvikt 3.730kg). Spea ben, rund liten mage, smala rynkiga armar med små små händer längst ut, knorrar ihop kroppen som en liten boll. Svart hår på skallen, och mörkblåa ögon.
Luktar dessutom så himla gott! Kan det bli mysigare ?
Kläderna som man köpt i storlek 50-56 är mycket större än man trodde, eller kanske killen är mindre än man förväntat sig ?? Man blir lika förvånad varje gång !! haha

Nu börjar det bli dax för lite käk.
Ha´re så bra allihopa, och tack än en gång för era kommentarer!

Puss och kram!

Inga kommentarer: