fredag, oktober 10, 2008

Nya former och mammahormoner

Nu har jag "höst-städat" i bloggen.
Den har fått ett nytt utseende (jag var hyffsat less det gamla...), med lite nya färger och former.
Är inte riktigt klar än, och lär väl aldrig bli.... ;-)

Imorron bitti sticker jag och Micke till Haparanda.
Det är "sista chansen" att gå på IKEA....så nu måste vi passa på!
Kevin ska vara hos sin mormor och morfar, och Kelly ska va hos kusin Alex.
(Tack snälla ni!!)

Varför det är sista chansen ?
Jo... på onsdag åker jag iväg på den här (jädrarns) kursen som gör mej till trafikansvarig på företaget. Den pågår i 2 veckor, i Piteå. Kommer hem söndag 26/10.

Onsdag efter det (den 29/10), ska vi på ultraljud igen, och eventuellt blir det igångsättning. Så tiden är knapp....

Vi får väl hoppas att vattnet inte går, eller att jag får förlossningsvärkar, redan då jag är i Piteå på kursen.... hahaha Skulle inte vara drömmen !
*

Igår for jag, Micke och barnen och badade på simhallen en timme.
Det var riktigt skönt faktiskt! Och barnen tyckte det var kul att vi for tillsammans.
Kelly och Kevin har blivit så himla mammiga och pappiga nu. Om dom fick som dom ville, så skulle vi gå å bära på dom hela dagarna!
Jag brukar sätta upp en av dom "på magen" (som är som en hylla nu för tiden) så kanske det kladdar ner bäbisen litegrann...hahaha Nädå, det går inte många sekunder innan jag får kraftiga sammandragningar, och jag måste ställa ner han/hon igen.

Väldigt störande det där med magen, så här i slutet.
Den är stor, otymplig, står jäklart rakt ut, och man har INGEN koll vad som försiggår nedanför naveln.
Ofta får man höra att man har nå matkladd eller annat skit på tröjjan, för magen rör vid ALLT, och själv ser jag inte dit.... Där går jag omkring och tror att jag är rent och snyggt klädd, när jag i själva verket ser ut som jag inte tvättat tröjjan på en vecka! Jobbigt.... ;-)
Dessutom hittar man dagens alla "rester" uppepå magen... Kan ju va bra att hitta när man just slängt sig ner i soffan och inte har något att äta ;-) HA HA HA

Har mätat mej för ett tag sen. Har PRECIS på centimetern lika stor mage som med Kevin vid samma "tidpunkt". Coolt!
Var hos barnmorskan idag också.
Hjärtljuden följer Kellys ( i samma tidpunkt) så hade vi inte kollat att det va en grabb, så hade vi garanterat trott på en flicka fortfarande!
Lika stort SF-mått som med de andra.
Trots att jag ändå har haft en ganska så "lätt" graviditet, så börjar jag bli hyfsat less nu. (Lättaste graviditeten hittills faktiskt...)Men ändå:
Den tar min ork och min energi, och jag kan inte röra mej som vanlit folk, och det tillkommer alltid sånt som olika krämpor, värk, sammandragningar, ischias, stelhet, svullenhet, hormon-stormar (hihi) och mycket mycket mer. Däremot får jag slippa foglossningen än, och det är då en JÄKLA TUR !!

Nu har dessutom "BYGGA-BO" börjat infinna sig.
För er som inte varit gravid nån gång, kan jag säga att det är hemskt jobbigt ;-) haha
Man ska rensa, och man ska städa, och man ska "förbereda" för barnet, tvätta kläder, vika ihop snyggt, köpa hem allt som behövs, förbereda sig mentalt och mycket mycket mer.
Och när barnet är fött är allt en enda oreda igen! hahaha
Det är väl ungefär som för tikarna som ska få valpar; dom bäddar, krafsat och stökar till på ett plant golv som aldrig ändrar form, men TILLSLUT har dom krafsat till golvet så det blev JÄTTESKÖNT!! hahaha Mamma-hormoner är GALNA !!
Varför tror ni att vi "måste" på IKEA ??? :-)

Nä, int är det lätt att va gravid!
Men samtidigt är det det mest fantastiska som kan hända i en "mammas" liv!
TÄNK att ett liv håller på att växa i min mage! En liten BÄBIS !!
Jag kan inte fatta det! Min 3:e graviditet och jag fattar det ändå inte.....hehe
Ja, jag kan bara konstatera att tiden går så ruggit fort att det är nästan galet!
Veckorna bara flyger iväg, och ibland känns det som att man inte hinner göra ett joota!

Men nu är det ÄNTLIGEN HELG !!!
Härliga Härliga Helg !!
En "sekund" att stanna upp i livet och bara njuta av Nuet, och känna att man lever; det är helg det ;-)

Sköt om er allihopa!

Inga kommentarer: