onsdag, oktober 01, 2008

Helt galet...


Igår alltså......jag fattar ingenting!
Jag är helt förvirrad, typ vilken dag det är å så...
Sen så hade vi första träffen på den "Nya" föräldragruppen igår; klockan 18:00.
OCH vad gjorde Partyplupp då ??
SOVDE !!
Jajjamän!
Jag gick och la mej efter middagen 16:30.
vaknade 19:00. Ännu mer förvirrad.
Hade jag glömt nåt ?? hhmm....
Gick och kollade in anslagstavlan .... jammen just faaaaan !!!
Inte likt mej att missa ett möte... Dessutom första träffen med alla "nygravida". hmm... så det kan gå. När man är trött.

Sovde iockförsig bara 5 timmar förra natten. Inatt blev det ändå 6 timmar..*rekord* (om man ska titta på senaste veckorna).
Kelly sover JÄTTEDÅLIGT. Vägrar lägga sig och sova. kan springa upp och ner till 22-tiden. Sen kommer hon vid 3-4 tiden till oss. Och sen stiger hon upp 6-7 tiden.
Fatta vad lite sömn tjejjen får mot för bara någon månad sedan; nattsömn 13-14 timmar + dagsömn 2-3 timmar. Att hon orkar.....
Kevve sover då bra nu, när han fått eget rum, och slipper syrrans nattliga upptåg ;-)

Imorse cyklade jag med barnen till dagis, och sen hem igen. Ska jobba hemma idag, och främst då PLUGGA inför Eget-på-väg-utbildningen. Jag öppnade pärm A igår och började läsa.... Snacka om förvirrande! "Enligt §5, punk 17-35 ska regler gällande §1-3 avsnitt 6546546546545...bla..bla..bla..." Får man ut något av det tror ni ??? Nä...jag blir då bara snurrig av allt paragrafande och avsnitt hit och dit.... Man får som ingen bra läsning! SUCK! Så idag, måste jag plugga STENHÅRT! (känner att jag ligger efter en hel del...) (Linda- hur lyckades du???)

Så till något pinsamt galet......
Tänkte inte berätta om det på bloggen inför halva världen, men va faan.... Jag kan bjuda på mej själv ;-)
Satt på toa på gymmet igår vid lunchtid. Fick värkar också. Blev länge där.
Hörde hur några kom och bytte om i omklädningsrummet.
Jag blev klar och skulle spola.
FAAAN!
Spolgrejjen reagerade INGENTING! Den var trasig....hhmm...
Där stod jag, i lite smått panik och med värkar, och jag säger då det; det luktade inte gott heller!! hahahaa TYPISKT att jag ska välja toan som är trasig just nu!

Ringde till Micke och fråga hur man skulle göra om toan inte ville spola. Och dessutom kunde jag som inte berätta läget eftersom det stod folk utanför. Gissa om han skrattade!
Satt och vänta tills alla gått ut ur omklädningsrummet....vilket tog ett tag. (dom måste ha trott att jag svimmat eller nåt).
Gick och skulle hämta en hink och fylla den med vatten, för att spola med.
Jo..."tur" som jag har är ägaren där också, så jag får förklara hela grejjen för han också... PINSAMT !!! hahahahaha
Jaja...det åkte då tillslut ner i toaletten, men faaaan va PINSAMT!

Aja...hoppas ni fick ett gott skratt denna underbara onsdags-morron - nu ska jag plugga !!!

Hej svejs!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hade en jättebra lärare! Juridiken är ju ganska långt avsnitt men kolla på frågorna efter varje del och gå tillbaka i texten. Stryk under och markera gärna med en 1:a i kanten där du har förklaring/svar till fråga 1 osv. Det är mycket med upphandlingar och annat som är jättebra att kunna (men tråkigt att nöta in). Om du svarat på frågorna så har du vunnit mycket när kursen börjar.

Bokföringen klarar du säkert galant, med bokslut och nyckeltal. Många av formlerna får du nöta in för de behövs nog till proven.

Jag fick mycket om färdplanering på mitt sista prov så plugga in reglerna för kör och vilotider noga (hade inte jag förberett innan kursen).

Visst vet du att det är fyra delprov på vägverket? Hua...

Lastsäkring och sånt hade jag bra nytta av idag också, jag har klarat BE-körkortet :-))

Jag måste nog söka fram mina pärmar och tänka efter lite om jag har några mer tips.

Anonym sa...

Hej! Jag såg att du är utbildad inom Gi och funderar på en sak. Är det under rivstarten tillåtet att äta "obegränsat" mycket fett? Hittar inte svaret någonstans.

Tack!

P@rtyplupp sa...

Linda - shit ! Det är inte LITE att ta in i mitt lilla huvve...hua... måste PLUGGA!! Tack för alla bra tips ! Kan verkligen behöva dom!

Anonym - ja och nej.
Ja, man kan i princip äta obegränsat - men tänk på att äta dom nyttiga fetterna och inte dom dåliga. Sen så kan man heller inte äta HUR MYCKET SOM HELST - för då kan det hända att dessa kalorier ändå ger ett överskott; och överskott av intag ger övervikt. Men man får prova sig fram, alla har en egen gräns.
Själv åt jag så mycket jag kunde och rasade i vikt ändå.
Du kan ju hålla ögonen öppna; om du stannar i vikt kanske du ska dra ner på de mättade fetterna...
(studier har ändå visat att det inte spelar någon roll vilket sorts fett man äter då man kör "fas 1", men jag tycker ändå att man ska ändra till de bättre).

Baj baj!