onsdag, oktober 08, 2008

21 dagar kvar...


...tills jag får se lille-lillebror igen.
Kanske blir det "bara" genom ultraljuds-skärmen, men har vi "tur" så får vi träffas IRL....
Fanken...TÄNK om det blir igångsättning !! 21 dagar kvar !
Jag är INTE förberedd!

Ena sekunden försöker jag "förbereda" mej (så gott man kan...typ att, jaa...det ska ut en bäbis....hihi) men så får jag lite "panik" och föser bort tanken och "låssas" som att det är länge kvar.
Sen försöker jag fokusera på den här 2 veckors-utbildningen jag ska på nästa vecka.
Jag FÖRSÖKER verkligen lära mej om arbetsmiljörätt, företagsjuridik, men hamnar igen ganska lätt på bäbisen igen..... Och det hela blir en liten "cirkel" som inte går att ta sig ur.

Idag har jag dock pluggat stenhårt! Känner att jag är "på gång"...mer än vanligt i allafall!
Jag tror att om jag hinner gå igenom hela materialet idag, och imorron, så behöver jag inte känna så står PANIK över detta nå mer. Jag menar; jag ska ju ändå lära mej under kursens gång också. Men som dom skrev: Det är en stor fördel att du läst på allt material innan kursstart, så förstår du bättre om vad som sägs, det är lättare att "hänga med" och dessutom hinner vi inte gå igenom allt under själva kurstiden heller.
Och man kan väl inte annat än att hålla med...
Däremot är det lite småtråkigt att plugga sånt som man inte är så värst intresserad av; jag menar, paragrafer hit och avsnitt dit, vem bryr sig ?
Om dom så kunde skriva på "svenska" och inte en massa ORDBAJS!

Pappa kommer hit idag också. Vi ska sätta oss ner och göra klart all fakturering som legat på hög, och sen även "uppdatera" oss lite om dagsläget och om vad som kommer att hända framöver.... Det blir en liten "break" i pluggandet med andra ord.
Och efter min "lyxiga" lunch bestående av fil, linfrön och bär i, så kan jag verkligen behöva en liten "paus".... Ögonen blir så trötta av att plugga, speceiellt med en närings- och energimässigt dåligt lunch i magen.....

Jaja, snart är kursen avklarad, proven skrivna och det börjar bli dax för lillbäbis att välkomnas till världen. Kaoset kan "äntligen" infinna sig igen...SOM vi väntat!! hehe

Tiden går fort när man har roligt. Och tråkigt, verkar det som!! hahahaha
Man kan väl göra om ordspråket till:
Tiden går fort när man har fullt upp! För det stämmer verkligen.....