onsdag, oktober 22, 2008

Keep smiling...



Imorse var det hemskt jobbigt att lämna barnen på dagis.
Usch. Hade gråten i halsen då jag for hem.
Dom har varit så glada och kramgoa sen jag kom hem söndagkväll. Och Kelly brukar inte vilja visa att hon VILL kramas, men nu var hon alldeles klängig och pussig. Åhhh..det är så mysigt. Och Kevin då. Vill bli buren hela tiden. Och när jag bär han her han armarna runt halsen och bara gosar, hur länge som helst!
Snacka om att man glömmer bort allt annat som måste göras!
Det känns som att jag bara hann hem, tvätta kläderna, åsså bär det av igen!
Åker alldeles strax, ska bara packa allt klart och göra klart sista papperna åt åkeriet.
Imorse sa Kelly; Mamma inte fara bort!
Jag: Jommen mamma kommer hem om 4 dagar.
Kelly: Mamma hämta Kelly ikväll.
Jag: nae...det går inte, jag är ju borta på kurs i Piteå.
Kelly: Kelly hälsa på mamma! Jaa!
Det lät som en bra ide´ tyckte jag.... ;-)
Men det är hjärtskärande när dom säger: Inte dagis idag, vara hemma med mamma!
Åh, man slits itu och tänker:Det är inte värt det! Jag skaffade barn för att umgås med mina barn, inte för att vara borta på jobbet....
Å ena sidan så vet jag ju att det är väldigt nyttigt för barnen att vara på dagis och träffa andra i samma ålder. Men nog är det jobbigt alla gånger.

Snart åker jag igen.
Det blir 4 dagars (*9 timmar/dag) stenhårt "pluggande" varje dag.
Mina ögen lär ju se ut som kattens på bilden längst upp, och min hjärna kommer att kännas som keso. Det är mycket att lära sig på så kort tid; men jag skulle ändå vilja utöka kursen en vecka till, för det är så jäkla intressant!
Jag kan väl säga, att det är mer en ekonomi-utbildning än vad det är trafikutbildning. Och that; I like! :-) Trafik är tråkigt! (för att jag inte kan det där med boggitryck, Bk-vägar, lastning, paragrafer och regler...Lät väl inte allt för häftigt eller hur ??)

Nu ska jag ta en liten lunch, packa färdigt och sen sticker jag!
Nu vet jag ju vart datorn är på hotellet, så den här gången kan jag ju faktiskt blogga lite mer ;-) Om nu inte hjärnan kokat över vill säga..... Finns risk för det!

Ha en trevlig dag !
Kram på Er

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad kul att läsa om kursen, jag minns min precis sådär. Många original :-)

Det var en tjej med också då jag gick i Falun. Vi gjorde proven direkt efter utbildningen(min i Skellefteå)och jag minns särskilt en fråga som vi blev tipsade om.
"Vilken behörighet ska du ha för att köra dumper på väg?" Den kom på mitt VV-prov och svaret är ju rätt löjligt...