onsdag, oktober 15, 2008

Onsdag till Söndag


Nu bär det strax iväg!
...på kursen alltså! (inte föda...)
Jag har opackat väskan än, oduschat och okört dit. Snälla nån...vilken framförhållning! Jag har verkligen inte hunnit nånting i veckan. Och dessutom har jag varit så fruktansvärt trött! Sovde igår kväll mellan 18 och 20. TUNGT att vakna. La isäng barnen (dom var ute med moffa och pappsi medans jag sov), och sen la jag mej framför teven igen. usch så seg jag kände mej....
Och sen blit jag lite "nervös" över vad som väntar mej. Jag menar, jag är ju som inte van att sitta på lektion och lyssna och koncentrera mej från 8-17 varje dag! Det kommer bli tufft!
Måste tänka på att gå upp och röra på benen lite då och då. Jag har börjat svälla (samla vätska) i fötter, ben och fingrar, och det känns allmänt tungt att RÖRA SIG!
Hade mätning idag. Ligger ändå bra till.
4-5 cm mindre nu än med Kevin, både runt midjan, över naveln och höfterna. Och det betyder ca 10 cm mindre nu än då jag bar Kelly! Usch vikken michelin-gubbe jag va då! Då går det då hyfsat mycket bättre nu, men ändå toktungt.

Om 2 veckor prick ska vi på ultraljud igen och se minibrorsan.
TÄNK om det blir igångsättning ? 2 veckor kvar.... Helt otroligt vad tiden har gått fort! Samtidigt har det inte varit lätt, för att jag haft två småttingar att ta hand om - bara det här med att BÖJJA sig !!! Och dessutom varit själv att ta "morronrutinerna" och köra dom till dagis... Typ dagens maratonlopp kan man säga. Sen är jag slut resten av dagen ;-) (som man brukar va efter ett maraton..hihi).

Igår köpte jag en sallads-strimlare till min "assistent". Vi använde en sån då jag jobbade i köket på dagis ifjol, och blev helt såld! Nu har jag äntligen en egen, och den funkade SKITBRA!!
Gissa om jag strimlade allt jag hittade i kylen ?
Jag gjorde en Cole Slaw-sallad, en veckosallad, och raggmunkar med keso i (som blev SKITGODA !!!!)
Nu har då micke och barnen mat och sallad hemma, medans jag är borta...
Det brukar ju som bli..hmm...korv och makaroner....eller köttbullar och spagetti.... om Micke får bestämma. Ibland kan det bli plättar också.
Jag hatar sån mat. Det är äckligt. Dessutom är det inte mycket MAT i den måltiden. Och som jag brukar säga till han: Barnen blir ju bara tjörmiga och trötta för att dom inte får i sig nån näring, för att du inte orkar laga ordentlig mat! Man får bara igen det.... Så nu får vi se; kanske han "avancerar" medans jag är borta !?
Han har tagit ledigt från jobbet torsdag och fredag. Han ville inte väcka barnen och köra dom till dagis före 7, och det håller jag med om. Snacka om det värsta som finns; att VÄCKA barnen, för att sedan LÄMNA DOM !! Nae....då är det mer värt att stanna hemma och mysa och umgås istället!

Jag kommer hem söndagkväll. Kursen räcker till 17:00 på söndag. (startar imorron 8:00). Då har vi fått både hemläxor och ännu en pärm att "plugga in". *suck* Det blir tungt...
Och dessutom börjar förlossningen närma sig, och bara det är förvirrande!

Jag kommer att sakna min goa härliga familj! Mina små trollungar och älsklingen min....*snyft*
Jag hoppas dom kommer och hälsar på mej i Piteå. Micke har sin syrra där, så kanske kanske dom kommer upp....??

Hur som haver..... Jag lär väl uppdatera bloggen under kursens gång (bara jag hittar en dator...?), men annars får jag önska er en riktigt skön helg!

Baj baj !

Jo förresten....

1 kommentar:

Anonym sa...

Du har blivit utmanad på min blogg=)
kram