måndag, oktober 13, 2008

Trippel Trubbel


...åkäj, det kanske inte är SÅÅÅ farligt, men jag lovar; det känns näääästan sådär!

Pluggar (SOM VANLIGT) nu inför trafikansvarig-utbildningen, vilket går...sådär.
Det är så mycket annat som ska hinnas med också, så jag vet nästan inte vart jag ska börja!

I fredags lämnade vi bort barnen till mina syskon. Kim "fick" Kelly och Dick "fick" Kevin.
Jag och Micke kom ju som på att lördagen den 11 oktober var "sista chansen" för oss att shoppa allt vi behövde på IKEA, och det innebär ju såklart att stiga upp alldeles för tidigt ;-)
Så därför fick barnen sova borta istället, så skulle dom få sovmorron.
Kelly hade somnat halv nio i kimmens knä, och sen sovit hela natten till 9 på morron! (jag ba; hur gjorde ni ????)
Vi var hos Dick och lade Kevin, vilket inte gick så jättebra... Han kände på sig att vi skulle åka, och med lite separationsångest kändes det nog inte så bra...
Somnade däremot just efter 21, så det var väl godkänt !?
Han hade vaknat 3 på natten, men somnat om, och sovit till 7 (deras barn vaknade 6 så han hörde väl antagligen dom...?), men så var han så trött fortfarande så han somnade om 9 igen och sov nån timme.

Det var jätteskönt att gå själva på IKEA. Ingen stress, onga blöjjbyten, inga måsten på fasta mat-tider, inget tjörm eller grin... bara lugn och ro!
2:a varvet vi gick var jag så jäääkla less i benen/fötterna så då tog vi en sån där pack-vagn, så fick Micke köra mej runt varuhuset !! hahahaha Snacka om FULT! :-) (men skönt för benen. Jag var hur svullen som helst då vi kom hem....)

Det blev då en hel del inhandlat, kan jag lova.
Och ja, såklart: Mer än planerat !!
Men man kan som inte låta bli!
Man är till IKEA typ 1 gång/år, och då känns det som att man ska "passa på" att handla som man ändå behöver, men inte hade räknat med ;-) ...eller så är det bara shoppingjävulen som fått lite syre...*äntligen*

Det var ju meningen att vi skulle hämta barnen då vi kom oss hem, men så hade mormor och morfar tagit dem till Malå, till husvagnen deras, och tänkt att dom skulle sova där.
Ja, inte var vi svårövertalade på det.... hihi
Då kunde vi passa på att bygga hela natten! (Jag blev däremot trött 23:00 och gick och lade mej - ni vet; Partyplupp som måste stiga upp tidigt = ingen bra kombination). Micke byggde däremot till 3:30, innan han lade sig. Och då var vi ändå inte klara..... hahahaha
Men allt nytt ska byggas upp, allt "gammalt" ska rivas ner/plockas ner, rensas, sorteras, bäras bort, eller ställas tillbaka, fast i en bättre ordning, så det tar lite tid.
Dessutom började han möblera om hela sovrummet, så det blev både möblering, vilket ledde till att man (äntligen) gatt rensa klädhögarna i garderoben, rensa byråerna, hänga upp nya krokar och allt sånt tjafs. Jag har verkligen gruvat mej för sovrummet, men nu är det ÄNTLIGEN gjort! Stort och fint blev det iallafall! :-)

Sen röjjde vi undan i hela lekrummet. Städade, resnade, plockade bort, satte upp en ny bokhylla, sorterade in alla leksaker i var sin plast-låda osv...

Kontoret var väl värst. För det var mest bara mina grejjer där ;-)
Rensade ALLA papper och mapper - vilket inte är LITE !!!
Plockade ner ur gamla bokhyllan (som var alldeles för stor för rummet), och satte upp två små mindre bokhyllor, och försökte proppa in alla grejjer i den. *suck*
Allt som blev över kan jag ju såklart inte kasta (jag är en pappersoman som samlar på allt!) så det blev att bära det upp på vinden och ner i källarn.... hahaha (Åh när faan ska jag använda det där ??) :-)

Nu är det mesta rensat och klart. Bara "finliret" kvar.
SKÖNT!

Nu är det "bara" (den jobbiga) trafik-utbildningen kvar, sen får jag fokusera på att föda mitt tredje barn. Det blir en intressant omställning....
Tre barn - trippel trubbel! ;-)
Det ska bli härligt att få in lite kaos igen... Det var längsen nu ;-)

Ha en trevlig måndag-kväll!

Inga kommentarer: