måndag, oktober 20, 2008

Hemma i "snölandet"...


Ja, inte trodde jag att vi skulle ha SÅ HÄR MYCKET snö när jag skulle komma hem!?
Jag har trots allt bara varit borta 4,5 dagar, men det kändes som några månader, när jag väl kom hem och såg att all mark var täckt av snö !!!! *knasigt*
Dessutom har jag varit längre norrut än jag bor, så det kändes lite konstigt att dom inte fått en endast flinga, medans våran snö inte ens töar bort längre...
Ska den stanna för vintern nu eller ?
Jag hoppas inte det.
Nog för att det är mysigt med LITE (OBS!) snö, så tycker jag ändå inte om årstiden i sig.
Förr i världen lyckades jag alltid bli deprimerad då mörkret kom, så jag har väl inga bra "minnen" från vintertider (även om det är evigheter sen nu...),och dessutom tycker jag att det är jobbigt att man måste klä på sig en massa kläder varje gång man ska utanför dörren. Och det är fanken inte bara jobbigt att klä ungarna, det är heller jobbigt att klä mej själv !! hahaha
Men SNART så är lillbäbis ute ur min kanonkula, så då kanske det känns lite lättare att klä sig ändå...?? ;-)

Kursen slutade 16:30 igår afton. Körde hem med firmabilen. Gud vad jag längtade hem!
Jag var tvungen att köra 80 nästan hela vägen, för det var svinhalkigt på vägarna och det vetta klåån, men ALLA verkade vilja köra bil söndagkväll!.....
Dessutom har firmabilen en knapp man måste trycka på för att få ppå extraljusen. Ja. Det fick jag alltså veta då jag kom hem....
Tyckte väl att det inte blev så stor skillnad då jag trodde att jag slog på extraljusen !! hahaha *klant* Jag bytte helt enkelt bara från halvljus till helljus.

Igår var nog den bästaste och värstaste dagen på kursen.
4 dagars "korvstoppning" - jag kan lova att hjärnan inte ville ta in nå mer !!!
Men det var så fruktansvärt intressant ändå; vi ställde upp kalkyler, och beräknade en resultaträkning, balansräkning och fick olika övningar så att det skulle "fastna". Det där med fastna hände aldrig.
Jag får smälta det en stund.....

Nu blir det att plugga stenhårt måndag, tisdag och onsdag, för att åka dit igen onsdagkväll. yeahh...4 dagars korvstoppning igen! hahaha Min hjärna exploderar!
Jag tror inte ens att man fick lära sig såhär mycket under 1 ÅR på gymnasiet ens!
Himla intressant måste jag säga! Jag tycker ändå om när man får mycket information på en gång.,..istället för att genomgå långtråkiga lektioner i snigeltakt utspridda över ett helt år.... Så, jag kan ju inte klaga!

Det var hur som helst härligt att komma hem till familjen!
Micke har varit SÅ DUKTIG som varit hemma med dem torsdag-söndag och hittat på en massa skoj med dom. Och dessutom "gjort om" lite hemma. Och städat. Tvättat. mm.
Det bästaste som finns är ju ändå att komma hem!
Barnen (och Micke) blir lite extra gosiga, och kramiga, och det känns KUL igen, att man har energi och orkar med!
Jag kan inte annat än säga att jag egentligen for på kursen i rätt tid (i graviditeten menar jag).
På dagarna sitter vi på "lektion" och på kvällarna lägger jag mej i sängen och pluggar, och ser tv, tills jag somnar vid 23-24tiden. Stiger upp 7:00 nästa morron, helt utvilad (kroppen - inte knoppen!)....så....Skönt på sitt sätt, trots allt! Jag behöver inte överanstränga mej och få sammandragningar/värkar, som man får då man är hemma, så jag har då inget att klaga på!

Näni, dax att öppna ekonomipärmen.....*yeaaahh*

Ha en trevlig måndag !

Inga kommentarer: