lördag, oktober 18, 2008

Trivsamt i Piteå ??

....och ÄNTLIGEN hittade jag en dator !! :-)
Jag tyckte det var lite dåligt, då jag kom hit, att det inte fanns nån dator någonstans....
När jag sen imorse fick hämta en frukostbricka i en av korridorerna på hotellet, så stod det en liten dator bredvid kylskåpet, så nu får jag passa på ;-)

Det går hur bra som helst här borta. Ingen snö här inte (vilket vi verkar ha hemma...en hel decimeter dessutom!).
Det är MYCKET att tjobba in i huvve, men GUUUUD så intressant !! (Iallafall ekonomi-delen!). Det är med affärsjuridiken var väl ändå helt OK (tack vare att jag för-pluggat en hel del på det...), men sen kom det värsta för mej igår; frakter, vikter, BK1,Bk2,BK3 vägar, kartor, avstånd, däck, chassin, axeltryck, å sånt skit.
Killarna i gruppen verkade tycka att det här var det lättaste, och klagar nu hemskt mycket på juridiken och ekonomin...hehe

Gruppmedlemmarna är hur bra som helst! >Känns som att vi har kännt varann i evigheter! Vi är 7 stycken, och alla verkar ändå ligga på "samma nivå".
Jag kan ju tillexempel berättta om hur vi började med ekonomin imorse:
= En genomgång av miniräknaren. HA HA HA! Tala om basic! (men det är inte alltid lätt för "gubbarna" även om den älsta "gubben" är 45 år snart...hahaha).
Sen gick vi igenom hur man räknar ut % på miniräknaren. Alltså; för att få ut hur många procent 60kr är av 100kr så är det 100 * 0,60 (eller 60%).
Det känns ändå bra att alla är på NOLL.
För vi har kommit rätt så långt idag, och vi har verkligen fått ALLT förklarat så att vem som helst ska fatta! Och det är väl först nu man börjar fatta vad man egentligen hållt på med senaste tiden....ehe......

Jag kan ju berätta lite om kursmedlemmarna.. :-)
Det är en kvinna (förutom jag) i gruppen. Hon "ärvde" sitt företag av sin man som körde ihjäl sig nu i februari, och där står hon nu med ett stort åkeri, där det behövs en trafikansvarig. Hon ska sälja bort några lastbilar till en man som är med på kursen, men behålla några budbilar själv. Hon är stencool! Hon och den här mannen är väl kring 40-45 år gamla.
Sen är det 2 "yngre" killar i min ålder, båda med var sitt företag, från gällivare.
Sen har vi en kille som kanske är 35 år, också han med ett nystartat företag inom åkeribranschen. Sist har vi en man runt 40 år, som är på väg att ta över ett företag.
Alla i gruppen är skithärliga människor - vi har skitkul ihop! Och det känns ju bra...
En av dom här killarna i min ålder är så jäkla...ja, jag vet inte vad man kan kalla han, men han är så jäkla frän. Han heter Gustav.
Alltså...han säger saker rakt ut som ingen annan skulle säga....hahaha...helt oseriös person.
Typ som igår. Det kom 2 försäkringsgubbar och pratade om olika slags försäkringar i Trygg Hansa. Den sista gubben hade en tjock pärm med OH-blad, som han började gå igenom en och en....
Då säger Gustav: Asså; ska du gå igenom HELA den där pärmen ??? *SUCK*
hahaha...tror ni det var lätt att sluta fnittra när alla var helt slut efter en lång dag från 8:00, och klockan var då 17:00...??? hahaha Trötta och hungriga åsså säger han sådär.
Sen satt han och jäspa, och det verkar lite som att han får "damp" i benen så han sitter och "hoppar och studsar" på stolen. En gång då han jäspar flyger godisen ut ur hans mun och hoppar på skrivbordet och sen ner på golvet bredvid föreläsarens fötter. HAHAHA jani....ibland är det lite som roar.
Idag satt han och tjatade några gånger före lunch: När ska vi äta egentligen ?
Och sen då, när vi kom tillbaka från lunchen säger han: Hur länge ska vi hålla på ?
hahaha Han är bara så...flummig...eller vad man ska säga !

Den här andra kvinnan i gruppen erbjöd sig att ringa till mej då hon gjort proven på vägverket, för att berätta ungefär vad dom bestod av. Det är 3 prov på vardera 45 minuter, och sen 4:e provet på 2 timmar. Det lät som en bra ide´!! Då vet jag kanske på ett ungefär vad jag ska plugga på....när det blir dax!

Nu är det 1 dag kvar av lektionstiden, och sen ska jag hem (imorronkväll) för att plugga måndag till onsdag. På onsdag nästa vecka, åker jag hit igen, och stannar till söndagen.
Jag hann ju till och med köra vilse då jag skulle hit....*typiskt*.
Råkade visst köra FÖRBI Piteå..och hamnade borti helvette...så Micke fick lotsa mej tillbaka via telefon..hahaha Hur klantig kan man va ? Köra förbi en HEL STAD ??
Hur som helst, körde lite runt runt i Piteå också, innan jag verkligen hittade rätt gata jag skulle in på, men tillslut så... :-) (Ni vet, jag har ju inte så bra lokalsinne!)

Nästa bekymmer är att jag inte äger en lös krona för tillfället, så det blir noll shopping och alldeles för lite mat.
Har köpt yoghurt, frukter och nötter till middag på ICA-kortet (där vi faktiskt har några hundringar att handla för...). Kom på i kassan att man kan ju ta ut pengar från kortet, så då hade jag ju råd med en "lyx-lunch" med resten av gänget! haha
Som tur var har Nolia en egen restaurang, så vi behöver inte gå så långt för att hitta ett bra matställe.

På tal om att gå långt...hittills är det då lugnt i magen. Eller ja, det beror på hur man ser det. Lillgrabben "hör" då av sig iallafall...det sparkas och kickas mest hela tiden, och nu har han fastnat i revbenen flera gånger - och det gör så faaasligt ont! Sen så har jag haft täta sammandragningar varje kväll, vilket gör mej HEMSKT orolig! TÄNK om jag måste iväg ?? Ska jag köra som en galning till Skellefteå då ??? Då kör jag väl av vägen mitt i en värk....
Men förhoppningsvis stannar han inne en stund till ;-)
Egentligen kan jag förstå varför han kickar så mycket nu... Antingen har han börjat med Hapkidoo i magen, eller så beror det på mängderna med kaffe som vi dricker! Asså, det är ju tammeklåån "fikarast" jämt! Så jag är egentligen inte ens i närheten av hungrig när det är middagstid.. Vi äter och äter och äter... Och ja, dricker kaffe såklart.
Min givna favorit just nu (INTE GI !!!!) är kaffe, med kaffegrädde i, och ja....lite oboy-pulver !! hahaha Jag har till och med fått några av kursdeltagarna att börja med det åxå! Vikken bra GI-coach vaaa...???? hahaha (Men det är bara tillfälligt!) Jag tillåter mej inte "socker-grejjer" när jag väl har fött.... ;0)

Jag saknar däremot min familj just nu... Det är så TOMT utan dom! (samtidigt skönt att vila från dom ett tag, för att verkligen hinna sakna dom...): ta det inte på fel sätt, men jag tror stenhårt på att det är "nyttigt" för ALLA att vara ifrån varann nån gång då och då.
Pratade med Kelly (som var med kusin Angelica igår. De skulle sova över hos moffa och mommo). Jag fråga: Saknar du mamma ? Kelly: jåååå. (tyst) näää.
Jag: Va ?? Men klart att du saknar mamma! Mamma är ju bäst!
Kelly: (tyst)hhmm... Moffa bäst. Cindy bäst.
Jag: NÄÄÄ!!! MAMMA BÄST !!!
(fick inget svar. så jag tar det som att jag är bäst: Den som tiger den samtycker! hihi).
Sen pratade jag med Kevin som va hemma med älsklingen.
Han började pussa telefonen och kan egentligen bara ett ord än så länge: Mamma-mamma-mamma. Telefonluren blev då kletig och fin. (OBS! Det är Kevin jag menar, INTE Micke!!).

Nä, det ska bli skönt att komma hem till mina pluttar, hem till mitt hem, hem till min SKÖNA säng (jämfört med hårda hotellsängar!), hem och bara känna "aahhh...va härligt att va hemma!".

Oj, det här blev ett långt inlägg.
Ni borde få tapperhetsmedalj om ni orkat läsa ändå hit, om egentligen ingenting. :-)

Dags att börja plugga inför imorron !! Vi har ju fått en helt ny (tjock) pärm som ska matas in i korridoren på "övervåningen". *ekooo*
Det blir inte lätt!

Hej svejs på er!
Ha en trevlig LÖRDAG !!! (Det ska inte jag ha tydligen....)
;-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hit med en tapperhetsmedalj....för jag har minsann läst vartenda ord *haha* Du är hur duktig som helst som jobbar , pluggar och allt vad du nu tar för dig =)

P@rtyplupp sa...

*ta-daaaaa* En tapperhetsmedalj till dej ;-)

Jomen tackar Maria !
Nog är det kul att ha 100-bollar-i-luften, men ibland....skulle jag bara vilja lägga mej ner och SOVA i 5 år! :-)
Tur att den känslan går över..hihi!

P@rtyplupp sa...

loggar in..