tisdag, oktober 07, 2008

Länge sen sist...

Tjohoo va tiden går! Alldeles för fort! Galet fort!
Och trött är jag. Skulle väl kunna somna stående!
Antar att det börjar bli dax att dra ner på tempot ?!
Om 3 veckor ska vi på BB och kolla den lille igen. Och eventuellt föda. shit alltså! REDAN!
Men nog känns det skönt att göra bort, när det än blir.
Det är riktigt tungt nu. Jag tror det beror på att jag har två vildingar att ta hand om varje dag.... Ibland (eller...ööhhh...för det det mesta!) kan man inte tro annat än att dom har Damp, bäggetvå!
Kevin klättrar upp på bordet stup i kvarten, och han verkar aldrig tröttna heller. Iallafall inte lika fort som vi som måste ta ner han därifrån... *suck*
Och sen då; det här heldagsprojektet med att böjja sig ner till golvet !! *tjihooo* va lätt det går ??? Inte mycket...
Måste bara tillägga att Kevin dessutom har lärt sig att klättra ur spjälsängen.
IMorse hörde jag två plattfötter i köket. Sen låg dom plattfötterna i min säng. Ja, det innebär ju förståss att han öppnar dörrar också. hahahaha Mitt lilla spjuver!
Kelly kommer som vanligt mitt i natten och lägger sig hos oss.
Igårkväll somnade hon ändå tididgare än "vanligt"...typ 20:30.
Jag har köpt en "Ljudbok" åt henne (Dumbo) som hon får lyssna på innan sängdags. Funkade bra. Låg då stilla medans sagan spelade. Men hon gick upp då sagan slutade.
Behövde dock bara spela den 2 gånger innan hon somnade... FRAMSTEG !

Jag och Kelly bakade chokladbollar igår. Kelly älskar att baka.
Ni förstår väl att det blev ett bad efter det ?? hahaha Chokladbolle-kladd ÖVERALLT! Men jag måste ju erkänna; hon fick till ena fina små korvar till chokladbollar!! haha
Morfar dök upp i samma veva som dom skulle bada, så han bestämde sig för att dyka ner i badet, han också.
Så moffa, Kelly och Kevin badade i vårat "lilla" badkar (det blev litet när moffa satt där) i ungefär en timme !! hahahaha Härlig syn! Barnen hade då kul! (Och moffa fick skrubba upp sig...hehe)

Kelly pratar hur mycket som helst nu. Upprepar ALLT man säger.
Ååhhh, din lilla unge! Kan du vara tyst nångång ????????? ;-)
Hahaha, först vill man att dom ska börja prata, och nu vill man att dom ska va tysta! Skojjigt hur man funkar....
Men det är så roligt att höra alla roliga och spontana meningar och kommentarer från henne.
Lördagkväll satt hon med huvudet i händerna vid köksbordet och sa:
-Pappa. Vet du en sak?
-NÄe..
-Vet du en sak. Jag ska träffa Abel ikväll.
(Abel är en kille från hennes dagis). hahahaha Nu börjas det !!! :-)

Igår for jag på sjukan med Kelly.
Hon har gått så konstigt senaste veckorna. Haltar, och kliver snett på foten.
Jag befarar att det antingen är ett arv från min värk i lederna (EDS) eller ett arv från min syster som fick Reumatisk värk när hon var 2 år...
Så igår blev det sprutor till höger och vänster. Och en hel del tårar. Men hon var duktigare än jag väntat!
Nu är det bara att vänta på proverna, få se vad dom säger.
Jag hoppas då för guds skull att hon INTE fått någon slags värk !!!

I veckan ska jag tokplugga in alla Eget på väg- papper. NÄsta vecka börjar utbildningen som räcker i 2 veckor. Jag har bokat hotell i Piteå nu, så allt är kirrat - förutom att jag har otryckt in all fakta i mitt lilla båsiga huvud ! Jag är less på att va så TRÖG ibland! :-)
Har även lite svårt att koncentrera mej på det också.... Speciellt när jag vet att jag kommer hem söndagkväll, och på onsdagen efter det kanske jag blir igångsatt på BB ??? Hur lätt tror ni det är ......

Näni...dax att ta tag i arbetet! :-)
Ha en trevlig dag allihopa !

Inga kommentarer: