lördag, november 07, 2009

B-type är long gone...

Yes! Jag blev klippt! Så SKÖNT!
Det känns verkligen som att jag klarar mej utan vinterpäls i vinter!! ;-)
Samma kväll hjälpte min kära syster mej att färga håret svart dessutom, så känns håret lite fräschare! Resten av kroppen får jag ta tag i sen..hahahaha

Igår var vi på firmafest med Mickes jobb.
Vi var på Bäckerudden, och jag vet int hur många som var där, men dom är 100 anställda och alla respektive var även bjudna.
Skitmysigt, trevligt och gooood mat =)
Efter middagen blev det gammeldans, så då passade vi på att svänga runt på dansgolvet ett bra tag. ha ha ha Micke fick lite besvär i höften efter ett tag ......hahahaha
Ni kan ju tänka er att en höggravid tar lite mer ...plats...än vanligt så Micke fick dansa med krokig rygg, böjda knän och sne höft ungefär hela tiden. =) Vi fick ta en paus ibland och räta upp oss en stund!! =)
Men det var jättetrevligt!
Min snälla mamma och syster var barnvakt här hemma åt våra tre småttingar; TACK SNÄLLA NI! ÄLSKAR ER!

Idag hade lillasyster dop på sin lilla son, Lucas.
Mycket trevligt!
Jag vet inte hur många som kom tillslut, men vi brukar vara runt 70-90 bjudna på dopen. Trevligt att träffa hela släkten, synd bara att man inte hinner gå runt och prata med alla på den lilla korta tiden ;-S
Och prästen då.....Vilken präst!
10-12 småbarn springer runt och jagar varann, trycker på pianot, sjunger framför scen, springer, hoppar, skriker....ja, u name it, och han bara ler =)
"Det är lika trevligt att hålla i era dop som vanligt!! Det här är fantastiskt!" säger han
Jag förstår inte...är han döv och blind??
NÄdå, han är verkligen bra. Dessutom är han så glad att han får döpa barnen på samiska (han har tidigare varit samisk präst på ett annat ställe), och att han får träffa vår samiska släkt.
Lucas blev då döpt utan några sura miner och hans farbror Christian blev fadder.

Ikväll ska jag iväg och äta med mina tjejkompisar, och sen hem igen. Tjejjerna ska väl förmodligen ut på Marknadshotellet, men jag tror jag och magen ska hem å mysa med gubben =)
Det lät som en bra idé....

Imorron är det Farsdag, så då blir det att åka runt till alla pappor (oj, det där lät int bra...hahaha); då menar jag alltså min farfar, min pappa, mickes pappa, mickes bonuspappa.......

Hela helgen fullspäckad med äventyr kan man säga!
Very niiice !!!

Nu ska vi ge barnen lite mat, vilket kan bli ett svårt projekt efter allt Dop-fika dom ätit. Han ni inte sett 10 barn med sockertopp förr så skulle ni ha kommit dit....*visslar*
Tänk er hur dom här Keno-bollarna rullar runt i sin bubbla innan dom blir upplockade och uppropade..... Precis innan det; alltså när bollarna studsar runt runt i glasbollen; SÅÅ var alla barn efter fikat!!! ha ha (och Micke).
hahahaha

Ha en trevlig LÖÖÖÖÖRDAG !!!

Inga kommentarer: