måndag, november 23, 2009

Bästa tjejhelgen

"Mest bortkastad av alla dagar är den då man inte skrattar!"

Och jag säger då det; den här helgen var låååångt ifrån bortkastad ;-)
Såhär blir det jämt när vi träffas, tjejjerna och jag; vi skrattar och skrattar och skrattar, och det verkar aldrig heller ta slut! ha ha ha

Lördagmorron åkte vi
, 7 stycken förväntansfulla brudar, till Piteå för att shoppa och sen bo på hotell.
Konstigt (?) nog går tiden så jääkla fort, både för att vi alla har så mycket och prata om och för att vi har så jäkla trevligt ihop =) Om man ändå kunde pausa klockan lite.....
Det blev en hel del shoppingkassar att rymma i bilen, efter en hel dags shopping ;-) Själv köpte jag ett nytt SNÖ halsband + armband och ett par vardags/ promenad/ sportskor (svarta och vita Adidas).

Checkade in på hotellrummen på Piteå Havsbad och sen samlades vi i det största av rummen och körde en trevlig "förfest". Vi hade alldeles för roligt, och alldeles för mycket att prata om, så vi höll på att missa tiden för förrätten nere i restaurangen =) ha ha
Sprang ner och satte oss till bords, och började med en för-förrätts soppa, som sedan följdes av förrätt; gravad lax, bröd, ägghalvor, formar med nån slags skagenröra i, mm. Smarrigt!
Showen bestod av WALLMANS och det var egentligen bara synd att vi hamnat nästan längst bak i lokalen, för vi såg inte så mycket av det..... Men de sjöng bra och hade bra "Håll i gång".
Till varmrätt blev det Jansson´s frestelse, nån slags karré, ugnslax, såser, sallader, stekt potatis mm. Lite julbordsinspirerat buffébord helt enkelt.
Efterrätten var pannacotta med bär på, nån slags "mjuk kaka" och godis.

Dans och vimmel till sena natten.
Efterfest på hotellrummet, och vi gick inte och lade oss förrän halv fyra den natten!!! ha ha ha
Man är mer trött och slut efter en hotellvistelse än före man kom ;-) Iallafall då man följer tjejkompisarna dit =)

9:00 var det dax att kravla sig upp efter en underbar skönhetssömn på...hhmm...5,5 timmar (blev inte mycket skönhet efter det...snarare tvärtom..) och inta dagens absolut största mål: Hotellfrukost!
Även om man kanske äter snarlika som man äter hemma, så är det ändå kul att se så mycket valmöjligheter på "frukostbordet". Hur ofta orkar man duka fram fler olika frukost-alternativ ?? Eller ens byta frukostalternativ oftare än några gånger per år ?? ;-)
Gott var det, om än inte "allt" som man verkligen längtat efter, fanns med på borden, men det var en helt okej buffé.

Vi samlades på ett hotellrum efter det. Tjejsnack för dom flesta, utom jag; jag sov som en stock i en timme =) *skööönt*
Efter det blev det bad i Äventyrsbadet och sen var vistelsen över.

Äventyren tog dock inte slut där.....;-)
Våra tuffa chaufförer skulle ju först sladda runt på parkeringen en stund; och jag är nog rättvis när jag säger att våran "Bil" vann ;-) ha ha ha Men kul var det. Kändes som att sätta livet på spel ibland; men vaddå ?? ;-P ha ha
Carro får öva lite mer på "kryckan" tror jag ;-) (eller så hade hon väldigt mycket bättre vinterdäck än våran bil.....vi kan skylla på det ;-)

Färden gick till Skellefteå, där vi lämnade av en av oss som skulle åka buss hem till Umeå.
Vi andra "checkade in" på Max och tog oss ett mål.
Sen bar det av hemmåt, och jag kan lova att man var gooode slut när man klev in genom dörren och släppte ner bagaget på hallgolvet.
Ungarna kom springande och gubben kom hoppande =) Härligt att va hemma igen!

Jag och älsklingen skulle mysa och se film på kvällen, men jag....Jag bara sov. Jag var SÅ SLUT att det gick inte hålla upp ögonen *jääääsp* Men det var mysigt ändå =)

Tack allihopa för en UNDERBAR helg tillsammans!
Vi ses om 2 helger igen ;-) Då är det dax för att göra julgodis och byta julklappar =)
Tack för att ni finns!

Inga kommentarer: