onsdag, november 11, 2009

Hellre sömnlös än hopplös...

Igår var första dagen av 2 Företagardagar i Lycksele.
Jäklar vilka bra föreläsare!!!
När det första föreläsaren satte igång, sa jag direkt; Jag kommer inte att kunna sova inatt!

*suck* Ja, jag känner ju mej själv....
Jag har skitmycket energi i vanliga fall, men den energi som Bengt Wiström, sveriges mest bokade föreläsare, tillförde ytterligare - det blev bara för mycke´!!! =)
Jag säger då det; får man inte energi av att lyssna på den här mannen, så är det nåt fel ;-)


Jag gick omkring som en duracellkanin hela aftonen, och var till och med tvungen att köpa hans bok som han sålde på plats.
Väl hemma 19:00 på kvällen, såg jag 3 tv-program och sen läste jag halva boken.
Det visade sig att boken var en nästan exakt kopia av hans föreläsning - och vad tror ni, kunde jag sova då ????? ha ha ha Neeeej......Det blev bara värre =) ha ha ha
Så låg jag VAKEN tills väckarn ringde 6:00 och det var dax att stiga upp och åka till Lycksele igen. *jjääääsp*
Det blev för mycket energi att ta in och omfördela helt enkelt; på en och samma dag dessutom. Och det roliga är att jag VET att jag funkar så.
Om jag hade fått föreläsningen på förmiddagen hade det varit lugnt, för då hade jag hunnit göra mej av med en del av energin iallafall och förmodligen kunnat sova i lugn och ro...men det blev alldeles för nära sänggåendet ;-)
Samma sak gäller om jag läser träningsböcker eller tidningar i sängen innan läggdax.
Det är bara att kravla sig upp, genomföra passet, för att sedan kunna lägga sig och sova för natten. ha ha...I must be crazy! ...Får energi av att läsa om energi! ha ha ha

Idag var det bättre med energin....den kom ju på förmiddagen, så INATT ska jag minsann sova, och jag ska nog alldeles strax krypa ihop och shut down hjärnverksamheten =)
Däremot hade jag liiiiite svårt att hålla ögonen öppna under första föreläsningen klockan 8:30, så en kurskamrat fick sätta armbågen i sidan och fråga om jag sov.
Mina ögonlock var lika tunga som två stenblock som följer tyngdlagen, och taskigt nog så satt vi längst fram så den som föreläste såg nog det hela åxå....*pinsamt*
Men tur dom bjöd på konferensgodisar (med turbo-socker) och i pausen drack jag 4 koppar kaffe, så snacka om att jag blev ekorren (eller vad han är) i Andra Sidan Häcken!
Vid lunch blev det ännu mer kaffe, och tack å lov börjar kaffe-effekten avta och jag kommer att somna som en klubbad säl ;-)

Men för övrigt; två mycket lärorika dagar om företagande, och även mycket roligt att vi följdes dit hela gruppen! :-)
Imorron måste jag renskriva allt och se hur jag själv ska använda det i min verksamhet.

Go natt på er!
*jääääsp*

1 kommentar:

Anonym sa...

lasa hela bloggen, ganska bra