tisdag, november 24, 2009

Gravid..fortfarande

...och det blir inte lättare för varje dag som går ;oS

De senaste 6 veckorna har verkligen inte varit dom bästa.
Jag har mest suttit på en stol hela dagarna; först på skolan, sen hem å äta middag (på en stol) och sen in på kontoret och fortsätta "jobba" (på en stol).
Har man inte platt röv efter detta är det ett under.
Och under sker ju väldigt sällan vet ni.

Ingen träning har det blivit. Nej, inte ens en promenad.
Och ingen träning betyder inga endorfiner = inga lyckorus.
Och lyckorus är bra.
Just nu känner jag mej nästan så slut och trött och lat och...gravid...att jag orkar INGENTING!
SUCK! Det är högst deprimerande!
Vill bara lägga mej och sova i 6 veckor till, tills bäbisen är ute och sen kunna ställa mej upp och RÖRA på mej helt obehindrat och utan foglossning.
Foglossningen kommer efter bara en veckas inaktivitet - och försvinner (oftast) efter en veckas "upp-träning" - men jag har inte hunnit komma mej till uppträningen än, så foglossningen blir bara värre och värre. Kunde inte ens vända mej i sängen inatt.

Men jag får väl sitta på min platta röv med ostkroksrygg tills skolan är slut - och sen förhoppningsvis hinna ta tag i saken.
Jag vet, jag brukar inte "Låta" såhär negggggg....men ibland så känner jag bara *hell no*.
Jag behöver ENDORFINER!

6 veckor kvar på torsdag.
Det känns ändå hyfsat överkomligt.
Tack å lov är det jul och nyår just före, så jag "Hinner" inte tänka på att vara så förväntansfull hela tiden - graviditeten löper på ändå (som tur är).
Däremot kan jag säga att den här graviditeten var lika jobbig som min första. Jag har samma "Problem" och "symtom" med kroppen (ont i ryggen, foglossning, otränad, ont i nacken, upp mycket i vikt osv), och snart är jag ikapp med både vikt och mått - vilket jag inte hoppas! (Jag var störst med första).
Med nummer två och nummer tre gick det lättast under hela graviditeten, och jag hade hoppats att jag fått det lika "Lätt" som med trean, som gick lättast utav dem.
Nej. Tydligen ska man måsta lida lite åxå...*suck* ;-)
Men sånt är livet....
Det är ändå värt det i slutändan, när man ser underverket som kommer ut =)

Nä, nu ska jag sluta klaga. Det blir knappast bättre av det!
Ha en trevlig tisdagkväll!

Inga kommentarer: