måndag, november 30, 2009

Värkar och bäbisdrömmar


VÄRK-ARBETE PÅGÅR
Ikväll har jag haft kraftiga förvärkar i ungefär 1 timme. De är inte slut än, men de börjar iallafall minska i styrka.....
Soffläge och försöka andas igenom alltihop.
Det känns faktiskt bra med förvärkar, även om det är obehagligt på samma gång.
Under den där tiden, hinner man förbereda sig för den "riktiga" förlossningen mentalt, och det är kanske de enda tillfällena där man verkligen hinner tänka på allt som komma skall =)
Annars går livet på som "vanligt", om än jag är i jävligt oform just nu; ingen kondis och foglossning i massor. Men själva förlossningen känns väääldigt långt bort, så en å annan förvärk är nog inte så dumt för att "påminna" mej själv om vad jag ska gå igenom (igen).

Veckan som var, hade jag min första bäbis-dröm om vad det blir för kön =)
Jag kollade i min gravidbok som jag antecknar i vid varje graviditet; veckovis, och då såg jag att jag har drömt VAD det är för bäbis jag väntar i EXAKT samma grav-vecka (I 32 fulla veckor -inne på vecka 33) med ALLA! Cooolt!
Och det coola är att det stämt varje gång =)

Våran första bäbis var vi helt övertygade om att vi väntade en pajk. Min pappa köpte till och med en jättestor blå radiostyrd racerbil till "magen" i julklapp, då jag var i vecka 20, bara för att alla verkligen var säkra på att det skulle bli en pojke.
Men så i vecka 32 drömde jag att jag födde; och jag sa till Micke "Blev det en Kevin?", och Micke svarade (i drömmen alltså): "BEA! Det blev en Kelly!!!!"
Med nummer 2 drömde jag i vecka 32, att jag fått min bäbis och skötte om den på skötbordet, och att det var en pojke. Vi hade inget namn på han än, men kallade han för Kevin. När dagen var slut, stoppade jag in bäbisen igen i magen (via magen) och jag var fortfarande gravid under natten!! (Skulle va praktiskt.....haha)
Med nummer 3 visste vi ju redan vad det skulle bli, men drömde även denna gång i vecka 32 att jag födde en pojke.

Åsså nu då; 4:e busungen i magen och drömmen kom i rätt tid ;-)
Första halva drömmen födde jag, och då var det en flicka, som vi skötte och mysade med.
Sen drömde jag att jag "började om" med mina förlossningar, och jag minns hur förvirrad jag kände mej; först kom en flicka, sen en pojke, sen en pojke till och sist en flicka. Jag visste inte att jag väntade fyrlingar ;-) När jag vaknade "förstod" jag att det kanske betydde ordningen på förlossningarna....
Så det ska bli SÅ spännande att se vem som bor där inne om 2 veckor! :o)))))))))
Då är det dax för tillväxtultraljud (1:a denna graviditet) för att se hur stor bäbisen är.
Efter det är det BARA 3 veckor kvar tills lillmys är häääääär!!! Snacka om att jag längtar!

Jag drömde även en annan dröm förra veckan, nämligen att jag fött, och att min mage sugit ihop sig till värsta platta magen på 2 veckor. I drömmen var jag tvungen att jämföra formen efter de andra, men aldrig tidigare hade något liknande skett - och så SNABBT!!!
Snacka om besviken jag blev då jag vakna och såg flodhästen i spegeln ;-) he he Och jag som har så svårt att skilja på dröm och verklighet.....*suck*

Ikväll blir det lugnt med tanke på värkarbetet som inte har slutat än.....
Bara laaaaata mej =)

Inga kommentarer: