fredag, maj 23, 2008

Barnen på dagis?

Idag är det ju bara för härligt ute!
Soligt som tusan!

Jag och barnen har varit ute hela dagen, tills nu da ;-)
Dags för powernap... :-)

Ikväll ska jag ev. följa Micke på fotbollsmatch i Vindeln.
Bussen går 17:00 från Norsjö.
Pappa och mamma skulle nog ta barnen, isånnafall.
Tur man har dom, säger jag bara! Och mina andra syskon, såklart!
På onsdag ska vi till stan med våran krångliga bil, och då ska Kim sköta bägge barnen! Jag fick i födelsedagspresent av Kim och sebbe, att vi skulle få fara till stan och shoppa en hel dag, åsså skulle dom bjuda mej på Tatung, och sen på Bio, och dom skulle sköta barnen! Snacka om bra present eller vad !!? Värsta lyx-dagen!
Så, då tänkte vi ta den på onsdag, nästa vecka!
Då kan jag gå på stan, medans Micke lämnar in bilen, och sen äter vi en plankstek eller nåt annat smarrigt, och ser bio! Bara mys-pys hela dagen!
Det kommer lämpligt...
Det känns som att jag behöver lite "luft" just nu. Har kännt mej lite smådeppig och hängig. Inte av nån speciell anledning, utan jag har bara varit lite "nere". Kanske för att jag inte motionerat lika mycket som jag brukar, vilket gör att jag inte får dom här "endorfin-kickarna" jag gillar så starkt...!!? Vem vet...
Nu har jag då ökat på motionen igen (läs i Träningsplupp) och jag känner mej redan bättre...men det blir nog förmodligen ÄNNU bättre och jag och älsklingen får åka iväg själva och lyxa en hel dag! Inte ofta det händer, kan jag lova ;-)

Hur som helst... Micke kommer snart hem från jobbet, och det börjar bli dax att göra middag, innan vi åker iväg på fotbollen! Ska bli kul att följa och se på! Jag tycker om att se på fotboll, så länge det är "live" och att det är några med och spelar som jag känner, annars får det vara!

Snart börjar det dra ihop sig för mej att börja jobba... *längtar*
Jag är arbetssökande nu och hoppas jag får jobba SNART!
Har gått hemma alldeles för länge, och behöver verkligen komma ut ett tag.
Det är ett halvtidsjobb jag ska börja när som helst, så andra halvtiden borde jag bli mammaledig då.
Halvtid kan nog bli jäkligt skönt! Man får jobba i fred 4 timmar, och samtidigt vara hemma resten av dagen....
Egentligen skulle jag kunna tänka mej att jobba halvtid så länge jag har småbarn i huset. Jag vill inte vara borta heltid, det blir för mycket tid ifrån barnen. Jag tror ändå starkt på att det är bra för barnen att växa upp hemma, med både mamma och pappa. Det är ju självklart att det är bra för barnen att vara på dagis vissa delar av dagen också, men inte heltid.... Fast det beror ju iofs. på barnen också, hur dom är, och vad dom behöver, det förstår jag juh....
Men ja, jag vill gärna hoppas på att vi kan vara hemma med våra barn, så att dom inte behöver vara på dagis 7-16, varje dag. Men det vet man ju aldrig...fort har läget ändrats och man blir så illa tvungen.....
Drömma kan man ju alltid, eller hur ? ;-)
Fast inga pengar i världen skulle egentligen få oss att jobba heltid bägge två, medans barnen är små. Meningen med att skaffa barn (för oss), är att vara med under HELA livet. So what om vi får leva fattigt ett tag, men vi blir heller mycket rikare på kärleken till barnen än på pengarna. Det betyder otroligt mycket mer att få vara hemma med barnen, än att få en massa pengar på ett konto. Man kan då lix inte köpa kärlek för pengarna.... hahahaha
Oj, nu har jag säkert dragit igång värsta diskussionen...ha ha

Dags att förbereda middagen,
idag blir det hemmagjorda köttfärsbiffar i ugn och en dinkelsallad.
Förmodligen gör jag någon röra på turkisk yoghurt, salt, peppar, fetaost, rödlök, äpple och dill. Smarrigt smarrigt! *magen kurrar*

Ha en skön dag!

Inga kommentarer: