torsdag, maj 08, 2008

Gifta sig två gånger ?

Idag påbörjar Micke sin jour-vecka, vilket brukar betyda minimalt med tid hemma, minimalt med sömn och flera extrapengar....hehe
Men man frågar sig; är det värt det?
vaken nästan dygnet runt, frun som är hemma med barnen blir helt utmattad av att måste klara allt själv hux flux, ja, som tillexempel ta hand om barnen, ge dem mat, roa dem, bytas på, bada, klä, klä ännu mer om man ska ut, klä av när man ska in, ge mat, byta blöjjor, läggdax (vilket är svåraste biten just nu - bägge vägrar sova och JAG BLIR TOKIG!!), sen har vi ju alla andra måsten; som tex, städa och hålla undan, tvätta, handla, ta hand om mej själv (klä, duscha, äta...haha), alla 3 vovvar (mat, rastning...och allt vad det innebär)...och mycket mycket mer.

Ja, jag lovar. Jag är helt slut när Micke har Jour - och tänk, jour-veckan har bara börjat! (Däremot har han haft annat för sig sista kvällarna, så "jouren" har egentligen redan börjat!)
Det enda positiva som jag tycker kommer av jouren, är den vaktfria fredagen.
Alltså, ledig hela fredagen efter jour-veckan, med full betalning. Den är så jävla BRA!! :-)

Ikväll var jag tvungen att sova en timme. Jag var HELT SLUT! Gud, hur ska jag orka ?
Jag kanske har järnbrist. Typ. Också.
VIkken tur att jag fått hem en massa Pro-Viva för kvinnor, med extra järn, folsyra och C-vitamin. Måste nog ta och dricka ett par...

På lördag är det dubbeldop.
Syrrans bäbis Alex, och brorsans bäbis Kasper ska döpas samtidigt i kyrkan.
Den här gången kommer drygt 100 personer på "kalaset". *wihooo*
Och det är bara släkt. Inga vänner ryms här inte..... hahaha
Det blir smörgåstårta och annat fika på Medan efter ceremonin.
Idag for jag och barnen till Medan och såg på när dom dukade och gjorde fint.
Ska bli kul att träffa hela tjocka släkten!
Och nu blir det ju egentligen 3 sidor släkt. Våran släkt, Sebbes släkt, och Linas släkt.
Vi brukar ju vanligtvis bara vara 2 sidor av släkten, min och Mickes, och det är då nog så många; vi har varit runt 70 stycken varje gång.
Härligt med stor släkt, och med alla så nära.

På Söndag ska vi på 50-års kalas. Det är Mickes farbror som fyller år.
Hans dotter Josse och hennes kompis Erika (mina fd. klasskompisar) kommer hem från sitt räddningsarbete i Etiopien, så det blir kul att träffa dem med.

Jaha...Det här blev långt. Och tråkigt.
Imorron är det FREDAG ! ÄNTLIGEN !! Jag älskar Fredags-känslan! *hoppar av glädje*

På tal om glädje...
Jag har ju glömt berätta att en av mina vänner ska gifta sig i vinter!!
Oj vilken lycka! Så himla roligt!
Man blir nästan lite pirrig själv, då man tänker på det!
Stort grattis till er båda!
Vi väntar med spänning på datumet!

jag vill också gifta mej.
Men först och främst vill jag gifta mej för att vara gift; alltså underlätta allt om någon av oss avlider, och för att hela familjen ska heta samma efternamn.
Men sen vill jag gifta mej då barnen blivit lite äldre och kan hjälpa till med planerna- alltså så gamla att dom minns brölloppet!
Och för det tredje så ska det vara ett STORT bröllop! Alla nära och kära, släkt och vänner ska få komma (om dom vill då..haha)!
Vi är ganska överrens om dessa planer, men visst vore det roligt att gifta sig redan nu, fast som sagt...barnen ska vara stora och minnas den stora dagen!
Så....vi lär vara lastgamla innan vi tar oss i kragen för att gifta oss, och vid den tidpunkten har vi spenderat alla våra pengar på huset och barnen, så¨då har vi inte ens råd att ha ett stort bröllop, så.... Jag lär ju heta Lindström läääänge till.

Frågan är ju; Kan man gifta sig två gånger ??
Ja, asså, klart att man kan...men jag menar: Med samma gubbe ??? :-)
Låter inte som svenska traditioner....

1 kommentar:

Anonym sa...

Klart att ni kan gifta er två ggr!

Ni gifter er borgerligt först, i all enkelhet(praktiskt & billigt) & när barnen sen är stora nog så har ni ett stort kyrkbröllop(dyrt,opraktiskt men minnesfullt). ;)