tisdag, maj 27, 2008

Massage-dag !

Låg och sov som skönast. Klockan var 9:00.
Telefonen ringde.
Vaa ? tänkte jag....den HÄR tiden ?? ALLA vet väl att jag sover länge ??haha
Klev upp och kollade mobilen.
Då förstod jag!

Cia ringde för flera veckor sedan och kollade om jag ville hjälpa henne att massera ett gäng från Kommun den här dagen.
Ja, det går väl bra, men hör av dej före om det blir av! sa jag.

mmmmm.... Hon ringde på morron klockan 9:00, och dagen skulle börja 11:00 !!
Lite paniiiik !!
Upp med barnen, klä dem, fixa barnvakt (som just då var i Grundnäs och fick köra hem), fikade fibermackor med ägg på, körde barnen till barnvakten, och sen jäärnet till simhallen! *phu*
Kom dit 11:05.
Hade väl fartvinden i håret, för dom fråga om jag var stressad ....hahaha
Kom ändå före Cia (ska tillägga att hon själv hade glömt bort dagen, tills hon kom till jobbet imorse och såg i kalendern: JÄKLAR!!!) haha

Fikade lite go´fika, och sen satte vi igång!
Vi stod inne i simhallen och masserade, vilket blev HYFSAT svettigt!! Det rann bara svett... Såg ut som man var värsta otränade latkorven!! hahaha
Iallafall, 5 hann jag med, och Cia 4.
Sen fick vi mer fika; fruktsallad!! *mums*
Klockan 14:30 åkte vi därifrån, alldeles utmattade - och svettiga !! :-)

Jag tyckte det var skitkul att massera, och dom som fick massagen var supernöjda! Det var så längesen jag masserade att jag glömt bort hur kul det var!
Tyvärr sålde jag min bänk, för att jag fick ont i mina överrörliga fingrar, men nu har värken försvunnit och jag kände ingenting alls!
Nu letar jag allstå en ny bänk, för nu ska jag börja om med massagen, hade jag tänkt! Eller ja, det hade jag planerat redan då jag startade firman, men jag har inte hittat nån bänk än, men nu ska jag börja leta riktigt ordentligt!
Så har du en bänk över, eller vet nån som har, kontakta mej OMG !! ;-)

Sen så har det bara varit en lugn hemmadag med barnen.
Ja, lugn och lugn...
Kelly har spritt ut allt sågspån som finns mellan väggarna i hallen, pluss att hon hällde heller mycket över Kevve också! Han kom masandes och alldeles sågspånig ÖVERALLT (!!) så i med barnen i badet för rengöring! Passade på att dammsuga hela huset medans dom satt där, för hä såg int NICE ut !!!
SÅnt är livet! Roligt nästan jämt....

Nu är det strax dom Desperata Hemmafruarna..... Måste rusa! ;-)
Tjingeling!

Inga kommentarer: