torsdag, maj 15, 2008

Lång-helg

Igår hade jag värsta drömdagen.
Barnen var hur snälla som helst, och till råga på allt: sovde hur bra som helst på dagen!
Kevin somna 11 och vakna 14 ! 3 timmar! Det mesta han har sovit hittills på en dag!
Kelly somna 12 och vakna 14:30. Och före det var hon ute och lekte i sandlådan!
Fatta hur mycket jag hann göra här hemma! haha!!

När Micke kom hem åt vi middag, och sen drog vi igång en stor-städning och fixar-kväll!
Tog tag i allt som legat och väntat på att bli gjort, slipade och målade en bit av taket i tv-rummet (micke hade satt fast kabellister med klister på då vi flytta in, och för ett tag sen då vi möblerade om och skulle ta bort listerna, följde även takfärgen med...typiskt!), gjort iordning barnens garderober, som vi lånat av min farfar och farmor, så nu ÄNTLIGEN har dom riktiga garderober istället för en liten byrå! VI städade bort, möblerade i sovrummet, bytte sängkläder, tvättade, diskade bort, handlade mat...m.m....
Det är som skönt att få typ ALLT gjort på en och samma kväll! Och tänk, det där har bara legat och tagit plats i hjärnan som ett måste hur länge som helst...och hux flux är det gjort på en och samma kväll!

Nu har jag bara barnens pärmar som jag oskrivit i sen resan (INTE BRA!! jag skriver om varje vecka i bägges "böcker", men nu när det är så lååång tid sen, känns det bara skitjobbigt! Dax att ta tag i saken, med andra ord!!)
Sen ska jag också beställa kort så att jag kan göra barnens scrapbook klar nångång... Har gjort ändå fram till Kevins dop..vilket var i oktober, så även där har det legat på hög!

Nu är det bara 3 måndagar kvar som jag har GI-kursen, och det känns ju såklart både tråkigt och skönt. Nu kanske jag hinner ta tag i dessa saker, som scrapbook tex.
Jag ska ju iofs. starta en ny kurs när som helst, men det är bara 6 veckorskurs, och dessutom kan jag allt redan, som den ska innehålla...
Den här kursen jag håller igång nu är lite annars nu.. Jag kör ju shoppingrådgivning varje vecka, med nya livsmedelsgrupper varje gång, så därför är det så mycket att forska, skriva, renskriva och plugga in. Men jäklar så kul alltså! Man lär sig hur mycket som helst, även jag, och det är ju alltid trevligt ;-)

Förresten, det är ju torsdag idag! Så jäkla skönt!
Och imorron är den berömda vakt-fria-fredagen, alltså; Micke är ledig! Man får värsta långa helgen!! :-) Det är så jäkla skönt!

Nu är det dax för lillkillen att sova lunch.
Ha en bra dag!

Inga kommentarer: