fredag, maj 30, 2008

Kevins första 100 steg

Här tar vi i direkt, då vi lix har bestämt oss!

Kevin har inte gått ett endaste steg.
Jag ska säga er... Han har inte ens gått ett endaste steg i GÅSTOLEN!
Så den fick vi bära bort direkt! Han hatade den! Satt bara och grina i den och var skiträdd för den där läskiga grejjen ;-)
Han har aldrig heller använt lära-gå-vagnen. Nä, sånt där trams!

VI kör igång direkt, istället!
Igår såg jag att han tog några steg åt sidan, och jag tyckte han såg så "stabil" ut (så stabil som man kan se ut på sina första steg...)
Jag hukade mej ner och ropade på han. OCH HAN KOM PÅ TVÅ BEN :-)
Sen "lockade" jag på han (låter som en hund hahaha) typ hela dagen, och han bara gick och gick. HÄr handlar det inte om pojkens första steg, nä här blir det 100 åt gången!
Han är rolig han.
Sen med allt, men GÅ - Det skulle han minsann klå syrran med !! haha
Kelly började gå själv på SIN 1-ÅRS DAG! och har gått sedan dess, men hon satt ju då i gåstolen sen hon kunde sitta, vid 5 månaders ålder. Sen sprang hon omkring med lära-gå-vagnen vareviga dag, men hon tordes INTE släppa taget. Hon var nog mer rädd livet, tror jag.
Kevin däremot - INTE rädd livet! Masar rakt ut för trappen, typ!
Men så tar han det lilla lugna i utvecklingen åxå... Han väntar tills han tror att han behärskar nästa steg, och sen gör han det bara. Se bara som när han lärde sig sitta --- Han var ju ändå 8 månader! hahaha Lillkillen!

Igår hade dom feber bäggetvå, så det var en lugn dag kan man säga.
Jag börjar bli hyfsat less att lyssna på Jojo´s Cirkus, Musse Pigg´s klubbhus och Einsteins.... Man nynnar på deras intro-sånger resten av dagen. :-)

Igårkväll cyklade jag till Jump In, solade, cyklade hem, och sen for jag ut och jogga/gick i 30 minuter. Det var ju bara för härligt väder !! Ville aldrig in....

Sen så hittade jag en massagebänk på Blocket, i Umeå.
Ringde killen direkt. Bänken var kvar!
En av mina bästa vänner, Carro, var så himla gullig att hon åkte dit och kollade på bänken, och tog hem den åt mej ;-) Det tycker jag var så himla snällt gjort!
Så nu har Carro den hemma hos sig, och vi får försöka komma på ett sätt att få den hit :-) Det löser sig nog....
Så snart kan jag sätta igång å knåda! ha ha

Nä, snart kommer Micke hem och äter Lunch, sen har dom träff på kontoret i Norsjö (en som fyller 50 år) så det börjar bli dax att ställa sig vid spisen ;-) hihi
Han får väl fil och flingor, eller havregrynsgröt !! :-)

Ha en trevlig dag! NU ÄRÈ HELG !!!!

2 kommentarer:

Hanna sa...

Heja Kevin! :)

Anonym sa...

Duktig han är er lillgosse=)
Hejja Kevin=) du e superduktig=)..Nu kan du ha lite roligare med storasyster=) hehe